تحریم آمریکا از سکه افتاد/ ونزوئلا هم آن را دور میزند

آمارها حاکی از آن است که ونزوئلا هم توانسته صادرات نفت خود به بازار جهانی را به میزان قابل توجهی افزایش داده و می‌خواهد تا پایان سال جاری این رقم را چند برابر کند.

به گزارش تحریریه، 

به نقل از راشا تودی، طی ماه گذشته صادرات نفت ونزوئلا افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است؛ چراکه بسیاری از خریداران چینی در تلاش هستند تا آنجا که می‌توانند نفت وارد کنند. علت این مسئله این است که به زودی قرار است مالیات جدیدی در این کشور وضع شده که می‌تواند هزینه واردات نفت را افزایش دهد.به گزارش رویترز، بیشتر نفت صادرات ونزوئلا به کشورهای آسیایی با هدف دور زدن تحریم‌ها با عنوان نفت مالزی عرضه می‌شود و بخش قابل توجهی از این افزایش صادرات نفت ونزوئلا مربوط به قبل از روز 12 ژوئن است. 

بر اساس مالیات جدیدی که در چین و بر واردات حامل‌های انرژی وضع می‌شود، هزینه واردات نفت 40 درصد افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر تولید نفت ونزوئلا هم طی ماه گذشته افزایش یافته که دلیل آن ازسرگیری به روزرسانی تاسیسات نفتی این کشور با همکاری دو شرکت اکوئینور نروژ و توتال انرژیز، بوده است. از طرف دیگر یکی دیگر از تاسیسات نفتی ونزوئلا تولید نفت خود را از سر گرفته است.

طی ماه گذشته شرکت ملی نفت ونزوئلا روزانه 631 هزار و 900 بشکه نفت فروخته که نسبت به ماه می 6.5 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 66 درصد افزایش داشته است.

چند هفته پیش بود که وزیر نفت ونزوئلا در مصاحبه با بلومبرگ گفت که دولت این کشور در حال سرمایه‌گذاری برای جلوگیری از کاهش تولید نفت در این کشور بوده و می‌خواهد تا پایان سال جاری، تولید نفت در این کشور را 4 برابر کند. 

وی گفته بود که بدون هیچ کمک مالی و فقط با پول خودمان توانسته‌ایم سرمایه‌گذاری کافی برای جلوگیری از کاهش تولید انجام داده و حتی روند افزایش تدریجی تولید را هم در پیش بگیریم.

فرانسیسکو مونالدی، کارشناس صنعت نفت ونزوئلا در دانشگاه رایس البته می‌گوید، هدف‌گذاری رسیدن به تولید 1.5 میلیون بشکه روزانه نفت تا پایان سال جاری توسط دولت ونزوئلا تقریبا غیرممکن است.

مونالدی در این باره می‌گوید: حتی رسیدن به این رقم در میان مدت هم بسیار سخت خواهد بود، چراکه از سال 2014 ظرفیت تولید نفت ونزوئلا به طور دائم کاهشی بوده و سال‌هاست که هیچ دکل نفتی در این کشور فعال نشده است.

منبع: فارس

پایان/

۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
کد خبر: 11155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =