زیان جدید 60 درصدی سرمایه گذاران ایرانی

در صورت رسیدن قیمت بیت کوین به 20 هزار دلار، ارزش سرمایه گذاری ایرانیان فعال در این حوزه حداقل 60 درصد کاهش می یابد.

به گزارش تحریریه، سرمایه گذاری گسترده ایرانیان در بیت کوین و سایر رمزارزها باعث شد فضای سفته بازی کشور پس از سقوط بورس داغ شده و تب کریپتوکارنسی ها بازارها را فرا بگیرد. این جشن زمان زیادی طول نکشید و پس از موضع صریح رئیس بانک مرکزی انگلیس شاهد فرار ایلان ماسک سرمایه دار شیاد آمریکایی بودیم و حالا خبرها از رسیدن بیت کوین به 20 هزار دلار حکایت دارد.

 ارزش بیت کوین با ۶ درصد کاهش، تا ۳۲۹۲۰ دلار پایین آمده و پیش‌بینی می‌شود در صورت عدم ورود سرمایه‌گذاران سازمانی تا ۲۰ هزار دلار هم سقوط می‌کند. معنای این سقوط کاهش حداقل 60 درصدی ارزش سرمایه گذاری ایرانی ها است.

 فاکس نیوز در این باره نوشت که، قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه 6 درصد پایین آمد و به 32920 دلار رسید. اتریوم و دوج کوین هم به ترتیب 2200 دلار و 21  سنت معامله شدند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا زمان بیشتری برای بررسی درخواست موسسه اسکای بریج کپیتال برای تاسیس یک صندوق معامله بیت کوین می‌خواهد. قانونگذاران آمریکا حساسیت شدیدی نسبت به تایید چنین سرمایه‌گذاری‌هایی دارند. تایید این درخواست باعث می شود سرمایه‌گذاران بدون اینکه مالک بیت کوین باشند، به بازار آن دسترسی پیدا کنند.

 ممنوع شدن بیت کوین در کشورهایی مانند هند، چین و سایر کشورها و همچنین ایجاد محدودیت های جدید در کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس بر صرافی های فعال در این حوزه باعث تیره شدن آینده رمزارزها شده است.

خبر بدتر برای سرمایه گذاران ایرانی این است که احتمال جدی می رود تا بیت کوین های ایرانی ها مشمول تحریم های آمریکا شده و از دسترس آنها خارج شود.

پایان/

۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 11233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      0 0
      عاقبت کلاهبرداری دولتی امریکا
    • علیرضا IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      0 0
      چند ماه پشت سرهم بیت کوین را به شدت کوبیدند ، و البته قبلش همینها به شدت طرفدار ش بودند مخصوصا ایلان ماسک کلاهبردار میخواست ماشین تسلا را با بیت کوین بفروشه حالا دید رو دوج بیشتر می‌تونه سو استفاده کنه و طرفدار آشغال ترین ارز دیجیتال شده که منفعت بیشتری نسیبش بشه ، در حالیکه ارزهای خیلی قویتری از دوج هستند مثل دیجی بایت ، دش ،زیکش ، زیلیکا و ... اما ایلان ماسک اصلا از اول طرفدار کریپتو کارنسی نبود و بعد از توئیت منتقدانه اش دنبالش کشورهای دیگر به شدت فعالیت ها را متوقف کردند ، ترکیه ، چین ، ایران ، ژاپن ، انگلیس و ... ، همین بیت توانست بالای سی هزار تا بایسته خیلی جای شکرش باید به نمودارهای چند ساله قیمت بیت کوین توجه داشت
    • US ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      0 0
      همه ما تو همین مشکل گرفتاریم. بغیر از کسانی که حقوق مطمئن و درآمد سطح بالا دارند و سود و ضرر زیاد براشون فرق ندارد بقیه مجبوریم شندرغازمون رو یک بار ببریم بانک یک بار بورس یک بار مسکن و غیره و مرتب حرص بزنیم.