خبر خوش کمبود برق برای محیط زیست ایران

قطعی های برق منجر به خروج آب از سدها و خبر خوش برای محیط زیست کشور شده است.

به گزارش تحریریه، وزیر نیرو از توقف خاموشی‌ها طی یکی دو روز اخیر خبر داد و این موفقیت را مرهون کاهش میزان مصرف برق در زمان پیک با افزایش جابه‌جایی بار و همچنین صرفه‌جویی مصرف توسط مردم دانست. طبق آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق کشور، در روزهای گذشته، تولید برق از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیر افزایش چشم‌گیری داشته است که به استفاده از آب سدها باز می گردد.

جدول بالا، آمار صنعت برق در هفته‌ای که گذشت (از شنبه 12 تیرماه تا جمعه 18 تیرماه) را نشان می دهد که میزان تولید برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر به بیش از 7700 مگاوات افزایش یافته است. درحال حاضر مجموع ظرفیت اسمی تولید نیروگاه‌های بادی و خورشیدی ایران تقریبا 900 مگاوات است و مابقی این ظرفیت، مربوط به تولید نیروگاه‌های برق‌آبی است. استفاده از آب سدها برای تولید برق باعث می شود که وضعیت تالاب ها بهبود یافته و سطح آب های زیرزمینی بالا بیاید.

ظاهرا در سایه بی توجهی مدیریت کشور به روش های نوین آبخیزداری، کمبود برق به داد زیست بوم کشور رسیده و باعث رهاسازی آب سدها شده است. برخی رسانه های داخلی با این کار مخالفت کرده اند و ترجیح می دهند آب در پشت سدها باقی مانده و تبخیر شود، تا اینکه با تولید اندکی برق به محیط زیست و کشاورزی کمک کند.

پایان/

۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
کد خبر: 11276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =