تایید خبر دو هفته قبل "تحریریه"؛ آزادسازی پولهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی

بعد از اینکه تحریریه حدود 2 هفته قبل از احتمال آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده و شوک به بازار ارز در انتهای دولت روحانی خبر داد، طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا پولهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی آزاد خواهد شد.

به گزارش تحریریه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده با هدف ایجاد دسترسی ایران به دارایی‌های مسدود شده خود در ژاپن و کره‌‎جنوبی، بخشی از تحریم‌های تجاری ایران را لغو کرده است. 
این معافیت که توسط آنتونی بلینکن وزیر  امور خارجه آمریکا امضا شده است، انتقال وجوه ایران در حساب های محدود به صادر کنندگان در ژاپن و جمهوری کره را مجاز می‌داند. 
این معافیت اجازه می دهد تا پول ایران که در نتیجه تحریم های آمریکا مسدود شده بود، بدون نقض قانون آزاد شود
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است بلینکن لغو تحریم ها را امضا کرد تا به ژاپن و کره ۹۰ روز دیگر فرصت دهد تا معاملات خود را با ایران کامل کنند.

این خبر درحالی به نقل از ایرنا در  شبکه های اجتماعی در حال انتشار است که روزنامه واشنگتن فری بیکن نیز به این موضوع پرداخته است.

گفتنی است، بعد از اینکه وب سایت تحریریه حدود 2 هفته قبل از احتمال آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده و شوک به بازار ارز در انتهای دولت روحانی خبر داد، حالا طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا پولهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی آزاد خواهد شد.

پایان/

۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
کد خبر: 11356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =