فساد گسترده مردان چینی در ایران، مانند فساد در سفارت ونزوئلا!

رسانه ها و شبکه های اجتماعی انتشار اخبار منفی درباره شهروندان چینی مقیم ایران را مانند سفارت ونزوئلا در سال 1386 در دستورکار قرار داده اند.

به گزارش تحریریه، از زمان مطرح شدن قرارداد 25 ساله راهبردی ایران و چین، انتشار اخباری درباره فساد شهروندان چینی در ایران افزایش چشمگیر یافته و شبکه های اجتماعی را پر کرده است. دال مرکزی این اخبار به ارتباط نامشروع مردان چینی با برخی زنان و دختران ایرانی مربوط می شود.

شاید این سوال برای افراد باهوش و پیگیر فضای رسانه مطرح شده باشد که چرا پیش از این شاهد انتشار اخباری از این دست نبودیم و جالبتر اینکه، این خبرها شباهت زیادی به اخبار منتشره در سال 1386 درباره حضور خارج از قاعده دختران ایرانی در سفارت ونزوئلا دارد!

نام کشور ونزوئلا برای ایرانیان تا پیش از ظهور دولت محمود احمدی نژاد و حضور گسترده وی در آمریکای لاتین و روابط دوستانه ای که با هوگو چاوز برقرار کرده بود نامی شناخته شده نبود. چاوز که در آن دوران از ونزئولا کشوری ثروتمند ساخته بود در تمام مجامع بین المللی از ایران حمایت می کرد و در عمل پای ایران را به آمریکای لاتین باز کرد.

در آن مقطع و در حالیکه روابط دو کشور به سمت و سوی مطلوبی حرکت می کرد، به یکباره خبری منتشر شد که حیرت عمومی را به دنبال داشت. ادعا شد که از دختران ایران در سفارت جمهوری بولیواری ونزوئلا استفاده ابزاری می شود و حتی سایت عصر ایران که روابط نزدیکی با دولت حسن روحانی و حسام الدین آشنا دارد، در مطلبی به سخنان مرجع عالیقدر تقلید آیت الله نوری همدانی اشاره کرد و نوشت:

شنیدیم که آیت‌ا...العظمی‌ نوری‌همدانی، امر به معروف و نهی از منکر را از وظایف منتظران حضرت مهدی(عج) برشمرد و با اشاره به گزارشی مبنی بر فساد در سفارت ونزوئلا در تهران گفت: آقای هوگو چاوز ایران را خانه دوم خود معرفی کرده است، اما از دختران جوان ایرانی به عنوان زینت مجالس شبانه کارکنان سفارت کشورش در تهران استفاده می‌شود؛ باید با چنین منکراتی مقابله شود. ایشان ساخت فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی با محتوای مناسب و ساختار عالی را درباره مهدویت خواستار شدند و اظهار داشتند: فیلم تأثیر به‌سزایی در انتقال مفاهیم به مخاطب دارد.

از شواهد اینگونه بر می آید که گزارشی خدمت این مرجع عالیقدر ارسال شده و باعث واکنش نامبرده شده است. جالب اینکه خبرگزاری فارس هم مانند عصر ایران به موضوع سفارت ونزوئلا اشاره کرد. اما گزارش نویسان چرا از وضعیت سفارت فرانسه، انگلیس، سوئد و سایر سفارتخانه های اروپایی گزارشی برای بزرگان ارسال نمی کنند و توضیح نمی دهند که در پارتی های این سفارتخانه های مرموز اروپایی چه می گذرد؟ سوال این است که چرا مجلس شورای اسلامی با تصویب قانونی، کار زنان ایرانی را در سفارتخانه های خارجی ممنوع نمی کند تا راه دهها نوع سواستفاده بسته شود؟

هر کشوری که منافعی همسو با جمهوری اسلامی ایران پیدا می کند، ونزوئلا باشد یا چین، باتوجه به حساسیت مردم بر خانواده و ناموس پرستی ایرانی، به یکباره با ابزار رسانه ها به هیولایی تبدیل می شود که مردان آن کشور چشم طمع به زنان ایرانی دارند تا فضا را مسموم کرده و مانع از ایجاد فرصت ها برای افزایش قدرت ملی با استفاده از ظرفیت های نظام جهانی شوند. به نظر می رسد که موج انتشار اخبار منفی علیه چینی ها ادامه داشته باشد.

پایان/

۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 11468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 15
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مامور IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      22 13
      احتمال اینکه نژاد ایرانی در ۲۵ سال آینده بادامی چشم شوند زیاد است
      • US ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
        0 0
        البته شاید دخترها دوست داشته باشند که یک بچه از طرف بزاین و بعد برن اقامت چین رو بگیرند ولی فکر نمیکنم پسرهای چینی اینقدر احمق باشند. فراموش نکنید که با آزمایشهای ژنتیک دیگه مردها نمیتونند فرار کنند.
    • حسن از تبریز IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      9 1
      کاملا منطقی است ولی باید قضیه هم پیگیری شود.
      • سعید IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
        0 0
        کی بود کی بود. من نبودم
    • US ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      12 4
      تنها راهی که به ذهن شما ها میرسد ممنوع کردن است. ...
    • سالار IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      1 0
      این خبر برای او کسانیست که میگفتند امریکا در ایران فساد میکنه
    • عزیزاله صدرایی از ازنا لرستان IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      7 4
      5سال اینده ایران یکی از استانهای چین میشه
    • US ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      2 6
      البته برادران عراقی چون شیعه هستند ثواب هم دارد اما اسم چینی که میشنوم رگ غیرتم میخواد بترکه.
    • بهروز IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      4 0
      چینی ها شدند برادر خواهران ... و محرم شدند و غربی ها نا محرم .مرگ بر شرق و غرب
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      9 1
      طبیعی است که فساد را افراد انجام میدهند خب وقتی جینیها و یا تبعه هر کشوری ازادانه و با تعداد زیاد در کشور حضور دارند امکان فساد انها هم به همان قدر بالاست و چرا در مورد فساد امریکاییها در ایران نمینویسند چرا که اصلا در ایران حضور ندارند
      • US ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
        0 0
        ممکنه بفرمائید که چطور تعداد عراقی ها از افغانیها کمتره اما فساد آنها بمراتب بیشتره؟
    • شاپور ساسانی BE ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      6 1
      غیرت چیزی که در وجود بعضی ها نیست
    • سعید IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      0 0
      این چیزیه که هست و نمیشه انکارش کرد اما زنان ایرانی که با چینی یا عرب یا هر خارجی دیگه رابطه دارند زوری که نبوده خودشان خواستن فقط دولت باید از لحاظ بهداشتی و مالی و ختی بیمه ازشون مراقبت کنه
    • امید IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      0 0
      متاسفانه در دنیای سیاست از خبرها برای تاثیر گزاری و موج سواری از مردم استفاده میشود و همیشه هم این مردم هستند که تحریک شده و سواری می دهند سالها قبل جنایتکاری بنام خفاش شب گرفتند و گفتند افغانی است .. تا مدتها افغانیها را کتک می زدند . بعد معلوم شد که ایرانی است
    • امید IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      0 0
      هر کشوری ممکن است در کشور دیگر فساد کند مگر برادران ایرانی ما در تایلند تشریف نمی برند