واعظ آشتیانی: روحانی کشور را شخم زد

امیررضا واعظ آشتیانی گفت: حال مردم خوب نیست و آنها حق دارند که به سیاست‌های جاری اعتراض کنند.

به گزارش تحریریه، شرایط آغاز دولت سید ابراهیم رئیسی از جهات مختلف با شروع دولت‌های پیشین متفاوت است؛ وضعیت اقتصادی عادی نیست، در مناسبات بین‌المللی بحران وجود دارد و صدالبته مشکلات مهمی مانند بی‌آبی رمق مردم را گرفته است. حالا رئیسی در این شرایط برای بازگرداندن اعتماد عمومی چه کار می‌تواند بکند؟

امررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی درباره این موضوع گفت: «دولت یازدهم و دوازدهم به میزانی مشکل ایجاد کرد که همه‌چیز بر هم ریخت. دولت آقای روحانی در تمام زمینه‌ها بی‌تدبیر بود و باعث ایجاد گرانی‌های بی‌حدوحصر، بیکاری، از بین‌رفتن زیربناها و... شد. امروز هیچ نظارتی بر گرانی‌ها وجود ندارد و دولت هم در روزهای پایانی کار خود کشور را رها کرده است».

او ادامه داد: «در این شرایط دولت سیزدهم کار بسیار سختی در پیش دارد زیرا هرچه به پایان دولت دوازدهم نزدیک‌ می‌شویم، سوءمدیریت‌ها تشدید هم می‌شود. حالا آقای رئیسی باید بتواند شرایط را آرام کند که نخستین قدم در این مسیر اعتمادسازی است و لازم است که با مردم شفاف سخن بگوید. حتما بدون اعتمادسازی چالش‌های زیادی به وجود می‌آید. باید همه مشکلات با مردم در میان گذاشته شود و مردم را در اداره کشور شریک کرد. این حق مردم است که حقایق را بدانند».

این فعال سیاسی درباره تیم اقتصادی دولت رئیسی بیان کرد: «آقای رئیسی باید بکوشد تیم اقتصادی کارآمدی، با تجربه‌ و امتحان پس‌داده‌ای را انتخاب کند؛ افرادی که با برنامه جلو بروند و بتوانند از پس رفع مشکلات عدیده اقتصادی برآیند. دولت می‌تواند با یک تیم اقتصادی قوی اعتماد عمومی را بازسازی کند. واقعیت این است که دولت روحانی کشور را شخم زد و امیدواریم آقای رئیسی بتواند با مدیریت درست اقتصاد حال مردم را خوب کند که در این بین تقویت تولید و صنعت و توجه ویژه به جوانان و خاصه اشتغال آنها باید در رأس باشد».
کلیک کنید

  او همچنین درباره چگونگی جایگزین‌شدن آرامش به‌جای خشم اجتماعی که اخیرا با اعتراضات در برخی شهرها نمود بیرونی پیدا کرد، گفت: «یکی از آیتم‌هایی که آرامش را به مردم بازمی‌گرداند، انتخاب وزرای کارآمد است. وقتی وزرای کارآمد تعیین شوند، مردم نگاه مثبتی پیدا می‌کنند. مردم نگران هستند اما با این حال تجربه نشان داده است هر وقت دولت یک گام برای مردم برداشته، مردم ده گام برداشته‌اند. مردم اگر ببینند که دولت آقای رئیسی مانند آقای روحانی نیست و به جای نگاه صرف به غربی‌ها به ظرفیت‌های داخلی تکیه و مطالبات واقعی مردم را پیگیری می‌کند، حتما همراهش می‌شوند. مردم حق اعتراض دارند و به فرموده رهبر انقلاب گله‌ای به مردم نیست. حال مردم خوب نیست و آنها حق دارند که به سیاست‌های جاری اعتراض کنند و امیدواریم آقای رئیسی بتواند با اقداماتی سریع مانند تعیین استاندار ویژه مشکلات را به سرعت کاهش دهد».

منبع: فردا

پایان/

۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 11551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      0 0
      ۸۰ میلیون ایرانی فهیم خواستار محاکمه ی علنی حسن کلیدی کذاب هستند. خدا لعنت کنه هاشمی رفسنجانی ملعون رو که این روحانی را تو پاچه ملت کرد.
    • جلالی IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      0 0
      دولت حسن روحانی ،کشور را ویران کرد، شخم زدن نزد، شخم زدن بستری است برای بذر افشانی، کاری که دولت حسن روحانی کرد ،روی مغولان را سفید کرد، دولت روحانی باید محاکمه شود
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      0 0
      وقتی یکی داشت شخم میزد بقیه فکرکنم حکم تماشاگر را داشتند