تورم 50 درصد بیشتر شد

نرخ تورم نسبت به ماه قبل بیش از 50 درصد بیشتر شده است و انتظار می رود دستمزدها نیز افزایش یابد.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری رویترز نوشت، تورم سالانه در آلمان افزایشی بیش از برآوردها داشته و به بالاترین رقم در 13 سال گذشته رسیده است، به طوری که اتحادیه خدمات همگانی آلمان، وردی، بلافاصله تقاضای افزایش دستمزدها را کرده است.

طبق گزارش اداره آمار فدرال آلمان، قیمت مصرف کننده در این کشور 3.1 درصد در جولای افزایش یافته، در حالی که در ماه قبل برابر با 2.1 درصد بود.

نرخ تورم در این ماه بالاترین رقم از ماه اوت 2008 را نشان می‌دهد، یعنی زمانی که تورم در آلمان به 3.3 درصد رسیده بود. در آن زمان هم به دلیل بحران اقتصادی سال 2008 دولت مجبور به خلق پول زیادی شده بود. نرخ تورم هدف گذاری شده توسط بانک مرکزی اروپا 2 درصد بوده است.

رئیس بانک مرکزی آلمان ضمن ابراز نگرانی نسبت به طولانی شدن فضای نرخ پایین بهره توسط بانک مرکزی اروپا، تورم 5 درصدی را در این کشور در ادامه سال جاری میلادی پیش‌بینی می‌کند.

از سال های گذشته سیاست عبوس بانک مرکزی اروپا در موضوع نرخ بهره محل انتقاد بوده است و حالا برعکس گذشته، از سیاست بهره پایین پس از افزایش نرخ تورم انتقاد می شود. نرخ دقیق تورم در منطقه یورو برای ماه جولای اعلام نشده است، اما این رقم در ماه قبل 1.9 درصد بوده است. یعنی افزایشی بیش از 50 درصد در حال رقم خوردن است.

بانک مرکزی آلمان یکی از ضدتورمی ترین بانک های مرکزی دنیا است.

پایان/

۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 11610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =