انتقال تکفیری‌ها از گوانتانامو به یمن

انتقال فرماندهان گروه های تکفیری به یمن از سوی امارات و آمریکا و همزمانی این اقدامات با شکست آن ها در بسیاری از میدان های نبرد به ویژه در استان البیضاء و المارب نشان می دهد که آمریکا و امارات تلاش دارند با خرید زمان بار دیگر گروه های تکفیری را سازماندهی کنند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «العهد» لبنان در گزارش خود درباره تنش آفرینی های آمریکا در یمن نوشت،آمریکا با استفاده از گروه های تکفیری به اقدامات خصمانه خود علیه یمن ادامه می دهد.

روزنامه «الثوره» یمن نیز فاش کرد امارات شماری از عناصر گروه تروریستی القاعده را که از زندان گوانتاناموی آمریکا آزاد شده بودند به استان حضرالموت یمن منتقل کرده است. یک هواپیمای اماراتی به فرودگاه الریان در شهر حضرالموت یمن وارد شده است که شماری از رهبران گروه تروریستی القاعده را که در زندان گوانتامو زندانی بودند و آمریکا آنها را آزاد کرده، برای حضور در میدان های نبرد به این شهر یمن انتقال داده است.

 شبکه «المسیره» یمن نیز گزارش داد امارات 6 تن از رهبران گروه های تکفیری را به یمن منتقل کرده است و دیگر رهبران گروه های تکفیری هم طی روزهای آینده توسط امارات به یمن منتقل خواهند شد.

Course à la fermeture de Guantánamo | Le Devoir

این اقدام بیانگر تحرک جدید گروه های تکفیری برای خدمت به منافع آمریکا و کشورهای ائتلاف حمله به یمن است. این اقدام با تصمیم آمریکا برای ایجاد و آموزش گروه های مسلح در یمن به بهانه مبارزه با تروریسم همزمان شده است. این اقدام در شرایطی است که عناصر گروه های تروریستی القاعده و داعش در استان البیضاء یمن هم در حال تنش آفرینی هستند. انتقال فرماندهان گروه های تکفیری به یمن با تحولاتی بزرگ و شکست دشمنان یمن در بسیاری از میدان های نبرد به ویژه در استان البیضاء و المارب همزمان شده است؛ آمریکا از پیشروی های ارتش یمن در این جبهه ها ابراز نگرانی کرده است.

تارنمای العهد لبنان در بخش پایانی گزارش خود آورد: این رویکرد آمریکا برای تنش آفرینی در یمن با رفتار سیاسی واشنگتن درباره پرونده این کشور همسو است. به طوری که آمریکا از زمینه سازی برای برقراری صلح واقعی در یمن شانه خالی می کند در مقابل تلاش دارد به بهانه پرونده های مربوط به مسائل انسانی از یمن باج خواهی کند. هدف آمریکا آن است که در برابر بازدارندگی یمنی ها سنگ اندازی کند و زمانی را به دست آورد تا بار دیگر بتواند گروه های تکفیری را سازماندهی کند. تنش آفرینی های آمریکا در استان البیضاء به درستی این واقعیت را بر ملاء کرده است.

پایان/

۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 11732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =