پای ربات‌ها به بازار رمرزارزها باز شد!

بسیاری از فعالان اصلی بازار رمز ارزها ترجیح می دهند از ربات ها یا بازارگردانان خودکار استفاده کنند تا حجم انبوهی از معاملات را با کمترین تاثیرگذاری بر قیمت و با بیشترین سود به سرانجام برساند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «coindesk» نوشت، گاهی اوقات سرمایه گذاران یا سازمان ها می خواهند ارزهای رمزنگاری شده زیادی را جابه جا کنند و ترجیح می دهند این کار را به گونه ای انجام شود که تاثیر زیادی در بازار نداشته باشد. افراد حاضر در صندوق سرمایه گذاری «پارادایم» ایده جدیدی برای پرداختن به این مسئله بدون نیاز به تکیه به دیگران دارند.

این روش که «میانگین وزنی زمان بازارگردانی» یا - time-weighted average market maker (TWAMM) - نامیده می شود، ایده ای است که انواع نیازها و بینش های روزهای اخیر ارزهای دیجیتال را گردآوری می کند و ارزش امتحان کردن را دارد.

اغلب، هنگامی که برخی از نهادها یا افراد می خواهند تعداد زیادی دارایی را خرید و فروش کنند، ترجیح می دهند این کار تاثیر نسبتا کمی بر بازار تأثیر بگذارد. شخصی که این نوع تجارت را انجام می دهد، اساسا می خواهد با قیمت فعلی معامله کند. مشکل این است که معاملات بزرگ به طور ناخواسته موجب تغییر قیمت می شوند.

زمانی که مردم می‌خواهند یک دارایی را بدون سر و صدا به فروش برسانند، به واسطه‌های تخصصی که می‌دانند چطور چنین تجارتی را انجام دهند، مراجعه می کنند. اگر اولویت مهم، قیمت مناسب باشد و نه سرعت معامله، این یک لطف برای سازندگان بازار است، زیرا به آن‌ها نقدینگی را می‌دهد که با آن‌ها کار کنند. البته بعضی اوقات افرادی هستند که می خواهند دارایی های زیادی را به سرعت جابه جا کنند و این یک داستان کاملا متفاوت است که وارد آن نمی شویم.

هنوز هیچ راه خوبی برای انجام دادن یک معامله بزرگ که به آرامی و بدون تاثیر گسترده در بازار رمزارزها صورت گیرد، وجود ندارد.

این گزارش تصریح کرد: ما در دورانی هستیم که سازمان‌های مستقل غیر متمرکز (DAOs)در حال پیشرفت هستند و در مورد مدیریت خزانه خود فکر می‌کنند. ایده پارادایم بر اساس یکی از بزرگترین موفقیت ها برای تامین مالی غیر متمرکز (DeFi) در سال های اخیر ایجاد شده است: آیتمی که تجار و معامله گران را قادر می سازد تا با ربات ها معامله کنند، ربات هایی که به عنوان بازارگردانان خودکار (AMM) شناخته می شوند. بنابراین به جای افراد نقش آفرین می شوند و دیگر معامله گران مجبور نیستند به شخص ثالث اعتماد کنند.

این بازارگردانان خودکار از سیستم های قیمت گذاری داخلی استفاده می کنند که اگر کسی بیش از حد سریع یک دارایی را معامله کند، مشکل ایجاد می کند. علاوه بر آن این معاملات همه شفاف هستند.

در صورت ساخت و عملکرد مطلوب این ایده، مزایای بازارگردان خودکار در اختیار معامله گران قرار می گیرد. این ایده همچنین به آنها اجازه می دهد معاملات بزرگ را در طول زمان به گونه ای انجام دهند که احتمالا حداقل تغییر را در بازار ایجاد کند.

این طرح خاص به نتیجه برسد یا خیر، به روشن شدن انواع مشکلاتی که کارآفرینان در امور مالی غیرمتمرکز به آن بر می خورند، کمک می کند. البته گمان می رود این طرح به زودی به ثمر بنشیند.

پایان/

۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 11740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =