رای دادگاه در مورد پاسپورت کرونایی

دادگاه فلوریدا در دعوای حقوقی به نفع واکسیناسیون اجباری رای داد و اعلام کرد سفر تفریحی کشتی نروژی ضمن پیروی از الزامات مربوط به رعایت استفاده از روش حفاظتی و واکسیناسیون همگانی قابل انجام است.

به گزارش تحریریه، شبکه خبری «بلومبرگ» عنوان داشت شرکت هلدینگ نروژی «کروز لاین» (Cruise Line) با وجود ممنوعیت اخیر سفرها به دلیل شرایط موجود، تحت یک قانون جدید که توسط «رون دی‌سانتیس» فرماندار فلوریدا ارائه شده‌است، حکم دادگاه مقدماتی مبنی بر نیاز به اثبات انجام واکسیناسیون کووید ۱۹ را به عنوان شرط سوار شدن به کشتی‌های خود در ایالت فلوریدا به دست آورده ‌است.

در حالی که دعوای قانونی در حال انجام است اما «کاتلین ام ویلیامز» قاضی منطقه ای آمریکا در میامی چند روز قبل حکم داد که این قانون نمی تواند اجرا شود. کروز لاین در ماه جولای از این ایالت شکایت کرد و گفت که این قانون مغایر با قوانین فدرال است و ممکن است آن را مجبور به لغو سفرهای آتی کند.

در بیانیه ای که روز یکشنبه منتشر شد، «اوشنیا کروز» مالک برندهای های نروژی کروز لاین و سوییت‌های «رجنت هفت دریا» (Regent Seven Seas Cruises)می توانند با همه مسافران و خدمه که کاملا واکسینه شده اند کار کنند. اولین سفر دریایی فلوریدا برای ۱۵ آگوست در نروژ و حرکت از میامی برنامه ریزی شده است. «سوییت رجنت» که به‌ عنوان بخشی از سوییت‌های رجنت هفت دریا در کشتی کروز «شکوه هفت دریا» شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین سوییت کشتی‌های کروز در جهان است.

«دانیل اس. فارکاس» مشاور عمومی نروژی کروز لاین می گوید: «ما خوشحالیم که قاضی ویلیامز حقایق، قانون و علم را همانطور که  ما انجام دادیم مشاهده کرد و به عنوان دستور اولیه درخواست شرکت را فراهم کرد که به ما امکان می دهد با ۱۰۰ مهمان و خدمه واکسینه شده از فلوریدا حرکت کنیم.

این رقابت موجب  می شود که یک ستاره نوظهور جمهوری خواه که از مقاومت در برابر اقدامات بهداشت عمومی کرونا حمایت می کند، در مقابل صنعتی که به مدت ۱۸ ماه فلج شده است، قرار گیرد. در اوایل همه گیری ویروس کرونا، یک دوره شیوع کووید -۱۹ در دریا منجر به تعلیق آشکار سفر دریایی مسافران در ایالات متحده شد.

با توجه به اینکه عملیات در تمام این مدت متوقف شده است، صنعت سفرهای دریایی مجبور شده است میلیاردها دلار برای تامین مالی جدید افزایش دهد تا مانع از درآمد تقریبا صفر شود.

امسال، مرکز کنترل بیماری های ایالات متحده دو مسیر برای بازگشت کشتی ها به بنادر ایالات متحده ایجاد کرد، از جمله اثبات ایمنی آنها در سفرهای آزمایشی یا اطمینان از واکسیناسیون ۹۵ درصد از مهمانان و خدمه. این هلدینگ با انتخاب دومی متعهد شد که حتی فراتر از نیاز مرکز کنترل بیماری های ایالات متحده پیش رود و گفت که همه کسانی که در کشتی های وی هستند واکسینه خواهند شد.

با این وجود، کشتی های کروز همچنان شاهد موارد پراکنده ابتلا به کووید -۱۹ هستند، موضوعب که شرکت ها می گویند تا کنون با ردیابی تماس و سایر اقدامات کاهش دهنده قادر به مهار آنها بوده اند.

پایان/

۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
کد خبر: 11874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =