عراقی‌ها برای اربعین هیچ پروتکلی ندارند

رئیس کانون مداحان با اشاره به اینکه رفت و آمد مداحان عراقی و ایرانی به هر دو کشور و حضور در جلسات مختلف یکدیگر، موثرترین راه برای ایجاد وحدت و ارتباط است، گفت: کسانی که هجمه‌ وارد می‌کنند به دنبال خدشه‌ به این عزم وحدت‌آفرین هستند.

به گزارش تحریریه، حضور و مداحی ۳ مداح ایرانی محمود کریمی، سیدمجید بنی‌فاطمه و میثم مطیعی در حسینیه داود العاشور بصره با هجمه بعضی جریان‌های رسانه‌ای غربگرا روبه‌رو شد. برخی از کاربران رسانه‌ای، این اقدام وحدت‌بخش مداحان را با حواشی کرونایی تغییر رویکرد دادند.

موثرترین راه وحدت ایران و عراق، مجالس اهل بیت است

احمد واعظی، مداح اهل بیت(ع) و رئیس کانون مداحان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: اگر برای ایجاد وحدت و ارتباط میان کشورهای ایران و عراق و یا ایران با هر کشور شیعی دیگر، ده‌ها راه وجود داشته باشد، موثرترین راه هیأت و مجالس اهل بیت(ع) برای عرض ارادت، توسل و ابراز محبت است که اثر وضعی بسیاری هم دارد.

وی با اشاره به اینکه رفت و آمد مداحان عراقی و ایرانی به هر دو کشور و حضور در جلسات مختلف یکدیگر به قدری ضروری است که حتی دیر هم شده است، گفت: جا داشت متولی اصلی این کار اعتاب مقدسه عراق و حرم امام رضا(ع) و امامزادگان کشور باشند و از سال‌ها پیش این کار را برای ارتقای سطح وحدت و همدلی دو کشور اجرایی می‌کردند.

عراقی‌ها قائل به دستورالعمل بهداشتی برای عزاداری نیستند

واعظی با بیان اینکه حضور این ۳ مداح ایرانی در حسینیه داوودالعاشور بصره، تماماً برکات و اثرات دارد، تصریح کرد: در خصوص نحوه برگزاری این جلسه برخی شبهاتی مطرح کردند که چرا این جلسه بدون رعایت دستورالعمل‌ها برگزار شده است. اولاً عراقی‌ها قائل به این پروتکل‌ها نیستند و این ریشه در اعتقادات آن‌ها دارند. البته ما هم معتقد هستیم اما شرایط کشور ما متفاوت است. عراقی‌ها معتقدند در این مجالس و زیارت خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند و این هم دور از واقعیت نیست. امسال در عزاداری روز عاشورا میلیون‌ها نفر در قالب دسته عزاداری طویریج در کربلا به عزاداری پرداختند. این عزاداری زمانی بود که در کشور ما سخت‌ترین پروتکل‌های بهداشتی برای مجالس عزاداری وضع شده بود.

مهاجمان به مداحان ایرانی حاضر در عراق، مخالف وحدت دو کشورند

این مداح اهل بیت(ع) اضافه کرد: متاسفانه در جریان دینی و مذهبی کشور هرکاری صورت می‌گیرد، عده‌ای با هدف دلسرد کردن و ضربه زدن، حرف و حدیث‌هایی درست می‌کنند و این رفتارها نباید ما را دلسرد کند. کسانی که این هجمه‌ها را می‌کنند به دنبال خدشه‌ وارد کردن به این عزم وحدت آفرین هستند. در مجموع، حضور مداحان ایرانی در این هیأت عراقی جای خرسندی و خوشحالی دارد و آثار آن نیز قطعاً اتحاد و وحدت بیش از پیش دو ملت است.

ملزومات تصمیم‌گیری در خصوص اربعین

وی با بیان اینکه در خصوص پیاده‌روی اربعین نیز این روزها بحث‌هایی مشابه در میان است، گفت: مسئولین باید ارزیابی کنند و سپس تصمیم بگیرند. سال گذشته که زائران به زیارت اربعین نرفتند، واقعاً خسران بزرگ بود. یک روز دوری از زیارت امام حسین و کربلا ضرر و زیان فراوان دارد.

واعظی با اشاره به اینکه در این خصوص بارها مقام معظم رهبری فرمودند که متخصصان امر باید اظهار نظر کنند، گفت: در روایات و دستورات دینی آمده است که در فتنه‌های آخرالزمانی باید به اهل بیت پناه ببریم. نباید این موارد را فراموش کنیم و مسئولان باید با عنایت به بینات رهبری و روایات تصمیم‌گیری کنند.

منبع: فارس

پایان/

۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
کد خبر: 12292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =