هر خانواده ایرانی ماهانه چند میلیون تومان خرید می‌کند؟

متوسط خرید ماهانه خانوارهای ایرانی نشان می دهد این قدر که فضای رسانه ای کشور نشان می دهد مردم بدبخت نیستند.

به گزارش تحریریه،هر خانواده ایرانی بطور میانگین بر اساس آمار بانک مرکزی در مرداد 1400 در سه فقره خرید با موبایل ، خرید با اینترنت و خرید از پایانه های فروشگاهی 20 میلیون تومان ؛ خرید انجام می دهد

آمار سه فقره خرید بالا باعث بهت عده زیادی شده است. در اظهار نظر کاربران در اینستاگرام هیچ کس در آمار فوق تردید نکرده اند. غیر ممکن است آمار موجود در این خصوص دستکاری شده باشد چون بانکها بابت سه فقره فوق باید هزینه پرداخت کنند و هیچ بانکی حاضر به پرداخت هزینه اضافی برای تولید آمار غلط نیست.

نظر به اینکه آمار فوق در سایت بانک مرکزی به تفکیک بانک ارائه میشود و نگارنده اطلاع دقیق موردی از آمار دو بانک دارد آمار ارائه شده بانک مرکزی با آمار دو بانک که نگارنده اطلاع زنده از آن دارد کاملا منطبق است و گواه دستکاری نیست.

صحت آمار فوق از طریق دومی هم اثبات میشود:
چک های عادی صادره گواه حجم معاملات خرد در کشور است:
در مرداد : چک عادی وصولی :١٧٣ هزار میلیارد تومان
چک های رمز دار و پرداخت از طریق ساتنا گواه حجم معاملات کلان در کشور است :
چک رمز دار در مرداد 1400: ٩٣ هزار میلیارد تومان
پرداخت از طریق ساتنا در مرداد 1400: 166 هزار میلیارد تومان
جمع چک رمز دار و ساتنا در مرداد : 259 هزار میلیارد تومان
جمع چک های عادی ، رمز دار و حواله ساتنا در مرداد 1400: 432 هزار میلیارد تومان

خرید از طریق موبایل ، اینترنت و سامانه های فروشگاهی در مرداد 536 هزار میلیارد تومان و پرداخت خرد و کلان از طریق چک عادی ، رمز دار و ساتنا 432 هزار میلیارد تومان که بسیار به هم نزدیک است.

همه انواع خرید شامل خرید از طریق سامانه فروشگاهی ، اینترنت و موبایل نیست و خرید نقدی خانواده ها در این آمار نیامده است لذا خرید خانواده ها بیش از 536 هزار میلیارد تومان در ماه است ، همه آمار پرداخت هم شامل چک عادی ، چک رمز و ساتنا نیست و پرداخت بیش از این است اما نزدیکی 80 درصدی خرید سه گانه جمعا به مبلغ 536 هزار میلیارد تومان و پرداخت 432 هزار میلیارد تومانی گواه صحت آمار فوق است

تحلیل فوق نشان می دهد متوسط خرید جامعه گواه وجود رکود در اقتصاد کشور نیست. متوسط خرید جامعه نشان می دهد این قدر که فضای رسانه ای کشور نشان می دهد مردم بدبخت نیستند. اینهایی که روزانه 20 میلیون تومان به ٢٧ میلیون خانواده کالا و خدمات می فروشند در فضای رسانه ای کشور حضور ندارند آنها مشغول فروشند و فرصت ندارند سری به فضای رسانه ای کشور بزنند.

محمد حسین ادیب 

پایان/

۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 12586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =