مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با ارزانی خودرو؟

عضو کمیسیون اصل ۹۰مدعی شد که هفته گذشته جلسه‌ای در مجمع تشخیص برگزار و با موضوعی که در اصلاحیه جدید مجلس درباره واردات خودرو آمده، مخالفت شده است.

به گزارش تحریریه، سیدمصطفی میرسلیم در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو طی اخطار قانون اساسی، گفت: ما باید سیاست های تقویت تولید را اجرا و از آن پشتیبانی کنیم.

وی با بیان اینکه هفته گذشته جلسه‌ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار و با موضوعی که در این اصلاحیه آمده است مخالفت شد، اظهار داشت: بر اساس این اصلاح، حتی واردات خودروهای معمولی گازسوز نیز آزاد شده است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقداماتی که برای تولید خودروی هیبریدی در کشور شده است، گفت: با این اصلاحیه که درباره آزادسازی واردات خودرو است، از تشویق تولید و اشتغال جوانان جلوگیری می‌شود.

وی گفت: با تصویب این اصلاحیه، تولید و بررسی‌های تحقیقاتی لطمه خورده و جوانان فعال در این حوزه دلسرد می‌شوند و در شورای نگهبان هم با این موضوع مخالفت خواهد شد.

لازم بذکر است که مجلس شورای اسلامی امروز با رای به واردات خودرو، شوک مثبت و بی سابقه ای در 4 سال اخیر به بازار وارد کرد.

این طرح که در کمیسیون صنایع مجلس با هدف رفع ایرادهای شورای نگهبان با اصلاحاتی همراه شده بود، پس از بحث های فراوان تصویب شد و امیدها برای کاهش شدید قیمت خودرو در بازار را زنده کرد.

انتظار می رود کاهش قیمت خودرو از امروز آغاز شود.

پایان/

۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
کد خبر: 12611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 2
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      12 0
      مجلس شجاعانه کاری را که سالها پیش باید انجام می داد انجام داد مافیای خودرو سالهاست که به اسم اشتغال و تولید ملی با استفاده از رانت ظالمانه داره مردم رو غارت می کنه .
    • ایرانی IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      2 0
      جوانان ماشین ندارن خانه ندارند شما به فکر جیب خود هستید نه دلسردی جوانان
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      2 0
      درسته مجلس حالا ی کاری رو به نفع مردم تصویب کرد اما این کار فکر کنم بصورت مشروط هست فکر نکنید این کار آزادسازی واردات در آینده جوری باشه مانند ۷،۸سال پیش به نفع کل مردم باشه هرچند که امیدواریم در حد اعلی ۳۰ درصدی بر ماشینهای خارجی تاثیر بزاره... اگه کلا به نفع مردم گام بردارن اونموقع سهم بعضیا ازپولی که به ازای هر خودرو به جیبشون می ره کمتر میشه!!!
    • ناشناس DE ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      1 1
      خجالت بکشید شما که میگفتید روحانی امید به غرب دارد پس معلومه منتظر این بودید که آخرین کوچه هم آسفالت بشه اون وقت تن به هر بی شرمی بدیت منظورم راکه میفهمید اگر بفهم باشید
    • علی IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      0 0
      اگر دوره روحانی آزاد میشد که واویلا بود تولید داخلی را حمایت نکرد و....... حلا خودشون کار خوبی کردن