شوخی قالیباف با دان مرغ سوژه شد!

سخنان محمدباقر قالیباف در بندر امیرآباد باعث جلب توجه رسانه ها و کارشناسان شده است.

به گزارش تحریریه، محمدباقر قالیباف رئیس محترم مجلس با حضور در بندر امیرآباد سخنانی بر زیان آورد که به سوژه رسانه ها و کارشناسان تبدیل شد و نشان داد که هنوز بسیاری از مسئولان عالیرتبه کشور تا فهم ریشه مشکلات اقتصادی اخیر و نابسامانی ها در بازار فرسنگ ها فاصله دارند.

محمدباقر قالیباف در بندر شمالی امیرآباد گفت: زمان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور باید کوتاه‌تر شود... هیچ کالایی نباید در بنادر کشور بیش از شش ماه دپو شود.

دغدغه قالیباف قابل تحسین است، اما همزمان قابل تاسف هم هست زیرا نشان می دهد که ایشان نمی داند ریشه رسوب کالا در بنادر چیست، و از خود نمی پرسد که چرا تا پیش از 4 سال اخیر چنین مشکلی در بنادر کشور نداشتیم؟ کدام واردکننده است که از معطل ماندن کالایش در بنادر برای یک سال و دو سال و بیشتر منتفع شود؟

پاسخ روشن است. دپو شدن و رسوب کالا در بنادر مختص کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی است و اگر واردکنندگان این کالاها به سرعت اقدام به تخلیه و بارگیری کنند سود ویژه و نامتعارفی نبرده و از خوان نعمت صدها هزار میلیارد تومانی دلار جهانگیری نصیبی نمی برند. سود آنها در واردات قطره چکانی کالا از یک سو، و دستکاری بازار ارز در سوی دیگر است تا بتوانند حاشیه سود خود را حداکثر کنند و با ملتهب نگاه داشتن بازار به سودهای افسانه ای برسند.

برآوردها نشان می دهد که از هر 3 کشتی نهاده دامی وارداتی، یک کشتی سود خالص واردکنندگان است که تعدادشان به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد.

شوخی ریاست محترم مجلس با با کالاهای وارداتی که نه، با دان مرغ و خوراک دام وارداتی نه خنده دار، که تلخ است و نشان می دهد که بخشی از مسئولین هنوز نمی دانند ریشه گریز از ثبات بازار ایران در کجاست و چرا نیرویی نامرئی مدام بازار را به سمت خروج از تعادل سوق می دهد. میز اقتصاد تحریریه قویا تاکید دارد، تا زمانی که پرداخت دلار 4200 تومانی متوقف نشود بازارهای مرغ و دام و همچنین بازار ارز به ثبات نخواهند رسید.

پایان/

۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 12629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • داود امامعلیزاده IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      0 0
      بغیر از واژه " متاسفم " واژه ای به فهم و درک این مسئولین از درک ریشه مشکلات ، برازنده نیست . !!! واقعاً متاسفم