کدام دانشمند بزرگ ایرانی با دستور حسن روحانی اخراج شد؟

بررسی پرونده بزرگترین پروفسور ایرانی که با دستور حسن روحانی اخراج شد هنوز به سرانجام نرسیده است.

به گزارش تحریریه، علیرغم گذشت حدود 20 سال، بررسی پرونده اخراج بزرگترین پروفسور ایرانی در علم روابط بین الملل که با دستور حسن روحانی اخراج شد هنوز به سرانجام نرسیده است.

پروفسور ابومحمد عسگرخانی که بزرگترین استاد ایرانی رشته روابط بین الملل بود و روز گذشته به شکل عجیبی درگذشت، با دستور حسن روحانی پس از اعتراض ایشان به روند مذاکرات هسته ای در دوران محمد خاتمی از مرکز تحقیقات استراژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اخراج شده بود.

آنگونه که پروفسور عسگرخانی در کلاس های درس خود بارها تکرار کرده بود، این اخراج به شکلی توهین آمیز انجام می شود و وسایل شخصی این دانشمند برجسته ایرانی را به نگهبانی تحویل داده و مانع از ورود وی به مرکز می شوند.

عسگرخانی بزرگترین رئالیست ایرانی بود که شهرتی جهانی داشت و علیرغم دانش و علم فراوان، در نظام دانشگاهی ایران به مقام استادی نرسید و مورد بی مهری قرار گرفت. با این حال هرگز از بیان منافع ملی کوتاه نیامد و هزینه های زیادی را پذیرا شد.

ابومحمد عسگرخانی نخستین کسی بود که از اجرای مخفیانه CTBT در ایران پرده برداشت که در روزنامه کیهان بازتاب یافت، و معلوم شد که نصب دستگاههای این معاهده در ایران مانند چاران کرج با دستور حسن روحانی، در دولت رفسنجانی و ... به طور مخفیانه انجام شده بوده است و به نوعی در برجام نیز با عنوان "تعهدات فراتر از پروتکل الحاقی" یاد تکرار شد  برنامه هسته ای ایران را به بند کشید.

پایان/

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
کد خبر: 12754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • پدرام بهمنی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      0 0
      دکتر حسین سیف زاده که یکی از بهترین اساتید علوم سیاسی دانشگاه تهران بود نیز همینگونه از کار کنار گذاشته شد و ناچار به مهاجرت شد و اکنون در آمریکا تدریس میکند . گویی نذر کردیم بهترین دانشجویان و اساتید را گلچین کنیم و به هر روشی شده آنها را تقدیم دانشگاه های خارجی کنیم . این افراد بزرگترین ثروتهای هر کشوری هستند که متاسفانه قدر آنها را نمیدانیم .