پیش بینی احمدی نژاد از قیمت دلار

محمود احمدی نژاد برای چندمین بار سخنانی در گوشی به رئیسی درباره "صاحب دلار" بیان کرده است.

به گزارش تحریریه، کانال نزدیک به احمدی نژاد که به وسیله خود رئیس جمهور اسبق کنترل می شود در مطلبی با عنوان "آقای رییسی، رییس کل بانک مرکزی را زودتر تغییر دهید تا از این بخشنامه‌ها ابلاغ نشود!" تلاش کرد نکته ای را به رئیسی یادآوری کند.

در این مطلب آمده است: بر اساس بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی، شبکه بانکی کشور موظف شده است برای تعداد تراکنش‌های واریزی به کارت هر شخص حقیقی، سقف تعیین شده را اعمال کند. بانک مرکزی اعلام کرده به منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های محتمل در تبادلات پولی کشور بر بستر کارت‌به‌کارت، به‌زودی مجموع تعداد تراکنش‌های واریزی که به کارت‌های هر شخص حقیقی (کد ملی) در یک روز انجام می‌گیرد به بیست تراکنش محدود خواهد شد. این بخشنامه غیرعلمی، ضد کسب و کار، ناراضی‌تراش، مردم‌آزار و ناکارآمد نشان داد اکبر کمیجانی باید ریاست بانک مرکزی را تحویل بدهد."

این بخشنامه از جنس بخشنامه پرانی های بانک مرکزی است که از دوره همتی باب شد و تقریبا هفته ای یک بخشنامه گاها متناقض به فعالان اقتصادی ابلاغ می کرد که نتیجه آن به آشوب کشیده شدن اقتصاد کشور بود.

درگوشی احمدی نژاد با رئیسی

محمود احمدی نژاد ریشه مشکلات دولت رئیسی را در بانک مرکزی دانسته و سعی دارد با تکرار مطالبی از این دست رئیس جمهور حاضر را برای تغییر سریع رئیس کل متنفذ بانک مرکزی متقاعد کند. در رسانه ها اعلام شده بود که محسن رضایی دستیار اقتصادی دولت رئیسی! به دنبال ابقای اکبر کمیجانی در ریاست بانک مرکزی است.

شاید به همین دلیل است که احمدی نژاد برای کمک به رئیسی ورود صریح تر کرده و خواستار تغییر سریع کمیجانی که وابستگی های گسترده ای با دولت های اصلاح طلب-کارگزار دارد، شده است. بازار ارز و نوسانات دلاری را نیز باید مدیریت شده در بانک مرکزی دانست!

این مطلب و اشارات خاص احمدی نژاد به آیت الله رئیسی را می توان درگوشی رئیس جمهور اسبق با رئیس جمهور حاضر نامید! احمدی نژاد چنانکه بارها در رسانه عنوان کرده، معتقد است که با حذف دلار ترجیحی و برکناری رئیس کل بانک مرکزی، قیمت دلار کاهش می یابد. وی همواره منکر وجود اثر مثبت دلار گران بر صادرات کالا غیرنفتی کشور بوده است.

پایان/

۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 12788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 10
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 7
    • رضا IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      5 4
      اقای رییسی گول عناوین دانشگاهی این بیسوادان را نخورید سعی کنید ادم کارامد راس کاربیاورید استاد دانشگاه جزئ هیت مدیره فلان اینها همه کشکه
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      4 1
      اگر در یک روز ۲۰ بار به یک کد ملی کارت به کارت بشه این که خوبه
      • سیامک IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
        0 0
        ایا دربازار بوده ای در مغازه ای کوچک اگر کارت خوان داشته باشی بیست تا مشتری داشته باشی حقوق کارگرات هم در نمی اید هر کسی این بخشنامه را داده خواسته به نوعی در خرید و فروش خلل بوجود بیاورد ضمن اینکه فکر احمقانه ای بوده ولی از نظر نفوذیها فکر نابی است برای بهم زدن بازار
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      0 0
      سرمایه گذاران بازارهای خارجی یکی از علل اصلی گرانی دولار هستند آنها دولار و باهر قیمتی خریداری می‌کنند و به خارج ازکشور منتقل می‌کنند متاسفا این شبکه در تمام نقاط کشور پخش شده ودر حال جمع آوری دولار است چرا با این اشخاص برخوردی صورت نمی‌گیرد .
    • بازنشسته ایرانی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      8 1
      لطفاً لطفاً لطفاً دست دلالان سوداگر را از دلار سکه ماشین سیمان آهن پتروشیمی فرابورس وووووو سفره مردم قطع کنید لطفاً بفریادمردم برسید
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      0 0
      حرفش کاملا حقه باید آثار بانیان اقتصاد دولت روحانی را کلا از سیستم حذف کرد .
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      8 2
      خودتون رو به حماقت میزنین یا واقعا احمقین
    • حبیب IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      0 0
      مردی خالواحمدکاش ردصلاحیت نمی شدی به دادملت ایران می رسیدی کسی که به داد مردم می رسه نمی زارن اقای ریسی ام خوبه ولی نمی زارن احمدی بروکمک اش تالین کشورویران شده روحانی درست بشه
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      0 0
      به نظر بنده اگر بخواهیم دلار پایین بیاید ،دلال باید تو بازار باشه،سقف هم برداشته بشه.اینها که تاثیری بر افزایش قیمت دلار ندارند،تنها راه فرار از افزایش قیمت دلار ،تولید طلا در داخل کشور ،و آوردن بخش خصوصی به استخراج طلا و تحویل آن به دولت،یعنی بخش خصوصی زیر نظر دولت کار کنه(سرمایه دار داخلی)دوم اینکه ،کشورهای که عضو گروه شا نگ های هستند،یک واحد پول تولید کنند ،مثل یورو که واحد پول اتحادیه اروپا است،اگر اینکار انجام بشه کمر آمریکا ان شاا... به حول وقوه الهی شکسته خواهد شد.
    • محمد IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      0 0
      مثلا این طرح کشکی جلوی چی رو میخواد بگیره