کارگران و بازنشستگان: دیگر توان خرید شیر و ماست و تخم مرغ را هم نداریم

آمارهای رسمی و تقلیل یافته نشان می‌دهد که «بازهم» نرخ تورم در شهریورماه رکورد زده است و نمودارهای صعودی تورم که از ابتدای سال با سرعت بالا پیشتازی می‌کردند، هنوز بر همان منوال ماه‌های قبل در حال افزایش و صعود هستند

به گزارش تحریریه، در ارتباط با دلایل تورم سرسام آور، کارشناسان اقتصادی و فعالان کارگری بارها سخن گفته‌اند؛ افزایش سرسام‌آور پول و شبه پول در دست خواص، پایین بودن نرخ تولید واقعی و سقوط GDP، عدم نظارت بر بازار و سودجویی پایان ناپذیر واسطه‌ها و البته گرانی افسارگسیخته نرخ ارز و حذف ارز دولتی، دلایل اصلی هستند.

 ‌رنج واقعی را خانواده‌های کارگری و لایه‌های پایین مزدبگیران بر دوش می‌کشند؛ همانها که وقتی پای صحبت‌هایشان می‌نشینیم، مسیر کوچک شدن سفره‌ها را با زبان ساده توصیف می‌کنند و کاری به اعداد و ارقام رسمی و نمودارهای صعودی مرکز آمار ندارند؛ حرف‌شان ساده است.

‏دیگر توان خرید ماست و شیر و تخم مرغ هم نداریم. چهار دانه تخم مرغ، شده ده هزار تومان؛ قبلاً مردم به طعنه می‌گفتند «نان و ماستی در منزل هست و با هم می‌خوریم» حالا همان ماست هم دیگر در منزل نیست؛ یک کیلو ماست زیر ۲۰ هزار تومان پیدا نمی‌شود.

منبع: ایلنا

پایان/

۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 12880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • ابوالقاسم ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      0 1
      نگران نباشید اقای رییسی درست می کند حالا حالا ها زمان داریم پس نگرانی چرا !!!!!
    • فوزیه IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      1 0
      بله ما عضو مستمری به گیران تامین اجتماعی هستیم نمیتونیم مثل قبل خرید کنیم ته مونده پول ما بعد از پرداخت پول برق نجومی و تلفن گرون ونت گرون واب گرون و بنزین گرون ماشین گرون اجاره خونه گرون و هزینه خوردن گرون پول نداریم دندون درست کنیم پول نداریم دیگه پالتو بخریم مانتوبخریم کفش بخریم و....‌از کهنه فروشی هم نمیتونیم خرید کنیم کار نیست و...پدرمون نوکری خود سازمان بوده بنا بود بیچاره افتاد در حین ساخت بیمارستان تامین ومرد الان ما با همون پدر مردیم ولی متاسفانه نفس میکشیم