شاخهای مجازی زیر ضرب مالیاتی/درآمدهای مالیاتی زیاد شد

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه دستورالعمل مالیات فعالان فضای مجازی تهیه و ابلاغ گردیده است، گفت: مطالبه مالیات منوط به تسلیم اظهارنامه برای اشخاص حقیقی و حقوقی بعد از اتمام سال ۱۴۰۰ در موعد مقرر می‌باشد.

به گزارش تحریریه، در خصوص فعالان اقتصادی حوزه فضای مجازی دستورالعمل مذکور تهیه و ابلاغ گردیده است لیکن مطالبه مالیات منوط به تسلیم اظهارنامه برای اشخاص حقیقی و حقوقی بعد از اتمام سال 1400 در موعد مقرر می‌باشد.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات انجام شده برای رشد درآمدهای مالیاتی گفت: سازمان امور مالیاتی برای تحقق درآمدهای مالیاتی و تأثیر گذاری مطلوب در جهت رفع کسری بودجه نسبت به اقداماتی نظیر رصد تراکنش‌های بانکی مشکوک و شناسایی شرکت های صوری و کاغذی در چارچوب مقابله با فرار مالیاتی، تسهیل و تسریع در فرآیندهای مالیاتی، پذیرش خوداظهاری مؤدیانی که به تکالیف قانونی خود عمل نموده‌اند و تمرکز بر اصل اهمیت اقدام نموده است.

وی در ادامه گفت: نتیجه این اقدامات تحقق 101 درصد درآمدهای مالیاتی در شش ماهه سال جاری و رشد بیش از 62 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌باشد

پایان/

۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 12905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =