بخت خوب صنعت مس ایران

اعتصابات کارگری موجب شد تا تولید مس شیلی در ماه اوت ۵ درصد کاهش یابد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «کیتکو نیوز» نوشت، بر اساس گزارش کمیسیون مس شیلی (Cochilco ) که روز ۴ اکتبر (دوشنبه گذشته) منتشر شد، تولید مس داخلی شیلی در ماه اوت سال جاری ۴۶۱ هزار و ۹۰۰ تن بود که نسبت به ماه اوت ۲۰۲۰ حدود پنج درصد کمتر شده است. در دوره سال قبل مقدار تولید مس شیلی بیشتر از ۴۸۴ تن بوده است.

شرکت اسکوندیدا (Escondida) که یکی از بزرگترین معدن مس جهان است در ماه اوت ۲۰۲۱ معادل ۸۱.۵۰۰ تن مس تولید کرد که نسبت به اوت سال قبل که ۹۴.۸۰۰ تن بود معادل  ۱۴ درصد کاهش را نشان می دهد.

کلاهوآسی (Collahuasi) دومین معدن مس بزرگ جهان نیز در ماه اوت ۲۰۲۱ معادل ۴۸۲۰۰ تن مس تولید کرد که در مقایسه با ۶۰۰۰۰ تن مس استخراج شده در اوت سال قبل ۲۰ درصد کمتر بوده است.

کمیسیون فوق  همچنین اظهار داشت که کودلکو به عنوان بزرگترین شرکت معدنی مس در سراسر جهان هم در ماه گذشته با کاهش تولید روبرو بود. این شرکت ۱۴۴ هزار و ۵۰۰ تن مس در اوت ۲۰۲۱ تولید کرد که ۶.۷ درصد کمتر از دوره مشابه در سال ۲۰۲۰ است.

مهمترین دلیل برای کاهش شدید تولید مس در شیلی تداوم اعتصابات در برخی معادن و تاسیسات استخراج و تولید مس بیان شده است. این مهم باعث افزایش قیمت جهانی مس شده و به کمک صنعت مس ایران می انجامد.

پایان/

۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 13042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =