عربستان انصارالله یمن را به رسمت می شناسد

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب معتقد است جایزه بزرگ مقاومت انصارالله یمن آن است که عربستان دولت آنها را به رسمیت خواهد شناخت و به همه مطالبات آنان پاسخ مثبت می دهد.

به گزارش تحریریه، روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» در بخشی از گزارش خود به قلم «عبد الباری عطوان» نوشت، رهبران انصارالله یمن معتقدند که بازپسگیری شهر راهبردی مارب که دارای ثروت های نفتی بسیاری است و ۷۰ درصد از منابع درآمدی یمن را تشکیل می دهد، یک اصل اساسی است.

به نوشته روزنامه رای الیوم، انصارالله این روزها بر دامنه حمله های موشکی و پهپادی خود به شهرهای جنوبی عربستان از جمله جیزان، نجران و أبها افزوده است و زیرساخت های اساسی این شهرها را هدف قرار داده است. انصارالله می دانند که این شهرها و فرودگاه های آنها و تاسیسات شرکت آرامکو و دیگر زیرساخت ها نقطه ضعف سعودی ها هستند. عربستان می خواهد خود را به سرعت از تنگنای یمن و گرفتاری های مادی و معنوی ناشی از آن خارج سازد. به ویژه این در شرایطی است که آمریکا سامانه های موشکی پاتریوت و تاد خود را هم از خاک عربستان خارج کرده است.

عطوان افزود: موازنه قدرت در جنگ یمن به سود انصارالله یمن رقم خورده است. این گروه توانسته است خود را با شرایط جنگ سازگار سازد. حال این گروه مخالف راه حل های ظاهری است و خواهان برداشتن کامل محاصره و دریافت خسارت های جنگ است.

در بخشی از گزارش روزنامه رای الیوم می خوانیم: دور از ذهن نیست که دولت «بایدن» که عربستان را دوست ندارد پس از شکست بزرگ خود در افغانستان و تلاش برای عقب نشینی از سراسر منطقه و تمرکز بر چین، پیش از این چراغ سبز را برای مذاکره عربستان با ایران داده باشد.

روزنامه رای الیوم در بخش پایانی گزارش خود آورد: احتمال ورود نیرهای انصارالله یمن به مارب در شرایطی که مذاکرات میان ایران و عربستان در جریان است، افزایش یافته است. زیرا تقویت حاکمیت دولت صنعاء بر شهر مارب شاید یکی از برجسته ترین امتیازهایی است که عربستان داده است. جایزه بزرگ برای انصارالله آن است که ریاض دولت آنها را به رسمت خواهد شناخت و به همه مطالبات آنان پاسخ مثبت می دهد. این خواسته با گفت وگوی مستقیم عربستان و انصارالله به دست خواهد آمد.

پایان/

۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 13223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • למטה עם ישראל SG ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      1 0
      اللهُمَّ الْعَنْ أوّلَ ظالِم ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، وَآخِرَ تَابِع لَهُ عَلَى ذلِكَ
    • mahdi IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      0 0
      درود خدا بر رزمندگان اسلام عربستان سر تعظیم فرود اورد از قدیم گفته اند با آل علی هرکه در افتد ور افتد