سود غیرقابل پیش‌بینی شرکت‌های فناوری

با وجود شرایط ناگوار اقتصادی، شرکت های فناوری الفابت، مایکروسافت و فیس بوک به دلیل افزایش تقاضای برای خدمات و تبلیغات در سه ماه سوم سال جاری میلادی، کسب سودهایی فراتر از سطح انتظار را به ثبت رسانده‌اند.

به گزارش تحریریه، شبکه «الجزیره» قطر در بخشی از گزارش خود درباره سود شرکت های فناوری نوشت، برخی از بزرگترین شرکت های فناوری در سه ماهه سوم سال جاری به دلیل  افزایش تقاضا برای خدمات و تبلیغات رایانش ابری به سودهایی فراتر از سطح انتظارات دست یافتند. سود خالص شرکت «آلفابت» که شرکت «گوگل»(Google) زیر مجموعه آن است در مقایسه با انتظارات ۱۶ میلیارد دلاری، حدود ۱۹ میلیارد دلار بوده است. همچنین این شرکت به فروش سه ماهه ۶۵ میلیارد دلاری دست یافت. آلفابت انتظار دارد که همچنان تقاضا برای خدمات دیجیتالی مانند بازاریابی تا زمان بازگشت خرید از فروشگاه ها ادامه داشته باشد.

به نوشته الجزیره، شرکت «مایکروسافت » (Microsoft) طی یک فصل به سود بیشتر از ۲۰ میلیارد دلاری دست یافت؛ حال آنکه انتظار می رفت که سود این شرکت به حدود ۱۶ میلیارد دلار برسد. دلیل افزایش سود شرکت مایکروسافت به رشد ۳۶ درصدی فعالیت پردازش ابری آن در سه ماهه سوم نسبت داده می شود. این شرکت هم پیش بینی کرد که تقاضا برای خدمات آن ادامه داشته باشد.

برپایه این گزارش، شرکت «فیسبوک» (facebook) هم طی سه ماه سوم سال در مقایسه با سال گذشته ۱۷ درصد سود بیشتری کسب کرده است. طی ماه های ژوئن تا سپتامبر گذشته این شرکت گردش مالی ۲۹ میلیارد دلاری داشت که در مقایسه با سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است. این شبکه روزانه ۲.۸ میلیارد کاربر دارد که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

پایان

۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۱
کد خبر: 13502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =