فرار دولت از پاسخگویی درباره سرنوشت 140 هزار میلیارد تومان

فرار دولت از پاسخگویی درباره سرنوشت 140 هزار میلیارد تومان رانت توزیع شده ادامه دارد.

به گزارش تحریریه، فرار دولت و بانک مرکزی از پاسخگویی به افکار عمومی و مجلس درباره سرنوشت دلارهای 4200 تومانی در صحن علنی مجلس ادامه دارد که مربوط به تفاوت دلارهای توزیع شده با ارز ترجیحی با نرخ بازار است. 

 سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش تولید در نطق خود و در مخالفت با دو فوریت لایحه اصلاح جزء ۳ بند ب تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور گفت: دولت بگوید که مابه التفاوت ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به جیب چه کسانی رفته است؟ دولت بیش از مبلغ مصوب مجلس، ارز ترجیحی برداشت کرده است! چرا اینها در زندگی مردم معلوم نیست؟ چرا هر روز قیمتها افزایش می یابد؟

حسینی تاکید کرد، اگر قانون تصویب کنیم اما بر آن نظارت نکنیم، کانه قانون تصویب نکنیم بهتر است! در قانون بودجه سال۱۴۰۰ حکم کردیم، در مواردیکه دولت ارز ترجیحی تخصیص میدهد کارگروه مربوط موظف بوده که سیاستگذاری و فرایند تخصیص و توزیع آن را بگونه ای اجرا و نظارت کند که کالاها و خدمات؛ "بهنگام"، "به اندازه" و "با قیمت مناسب و با نرخ ارز ترجیحی" به مصرف کننده نهایی برسد. بانک مرکزی[دبیرکارگروه تخصیص ارز ترجیحی]موظف بوده که هر ماه گزارشی از موارد مصرف، دریافت کننده ارز ترجیحی، میزان ارز پرداختی، میزان کالاهای وارداتی با این ارز و قیمت آنها را تهیه به کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیونهای دیگر ارایه کند! کدام کمیسیون این گزارش را دریافت کرده؟

تفاوت دلارهای عرضه شده با قیمت 4200 تومان با نرخ آزاد تقریبا 180 هزار میلیارد تومان است که دولت به طور غیرقانونی محل تخصیص این ارزها را اعلام نمی کند. 

درحالیکه سرنوشت میلیاردها دلار ارز تخصیص یافته مشخص نیست، ذی نفعان سیاسی در حال تدوین برنامه ای جدید برای دریافت 8 میلیارد دلار دیگر هستند. 

پایان/

۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
کد خبر: 13922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عادت IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      3 0
      43ساله كه به دزدي و اختلاس و رانت و ظاهر فريبي و طعنه زني و باندبازي و بي شرفي و ناكارآمدي و كي بود كي بود من نبودم و ما ماستمون شيرينه و بقيه ماستشون ترشه و ... عادت كرديم و منتظريم تا به زودي زود مرگ باعث و بانيان اين همه فريبكاري رو شاهد باشيم انشالله.
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      2 0
      سلام ، پیکیری کنبد این مبلغ کجا رفته>