پشت پرده فیش نجومی 250 میلیون تومانی چه بود؟

درج 250 میلیون تومانی در این گزارش ها، لزوما به این معنا نیست که هر ماه چنین ارقامی پرداخت می شده، بلکه مجموع پرداختی ها شامل پاداش ها و ... در یک ماه خاص را نشان می هد.

به گزارش تحریریه، خانی نوذری معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حقوق های نجومی گفت: آنچه که به عنوان فیش های حقوقی منتشر شده، فیش نیست، بلکه گزارشی از مجموع دریافتی هایی است که نهادهای نظارتی وزارت رفاه با ورود به وضعیت پرداختی ها به دست آورده و به نهادهای قانونی ارائه کرده اند.

درج این اعداد در این گزارش ها، لزوما به این معنا نیست که هر ماه چنین ارقامی پرداخت می شده، بلکه مجموع پرداختی ها شامل پاداش ها و ... در یک ماه خاص را نشان می هد.

دریافتی این افراد در ماه های قبل بطور میانگین پائین تر از این ارقام بوده اما طبیعتا پرداخت های خارج از ضابطه و عرف بوده است.

فراتر از این مورد، ما با یک واقعیت جدی مواجه هستیم که به دلیل خلاء قانونی، پرداخت های غیر متعارف در برخی از سطوح رخ می دهد.

در قانون، برای حقوق مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و هیئت عامل، سقف تعیین شده که رعایت می شود اما قانون درمورد حقوق مدیران سطوح پائین تر مسکوت است و باعث می شود که مدیر ستادی یا عملیاتی، حقوقی بالاتر از مدیرعامل دریافت کند.

موارد منتشر شده فعلی نیز، مربوط به مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره نیستند و مدیران سطوح پائین تر هستند.

پرداخت مبالغ اینچنینی در شرایط فعلی و مشکلات معیشتی که مردم دارند، اگر غیرقانونی هم نباشد، غیرمتعارف و غیرمنصفانه است.

جلسه امروز با حضور وزیر تعاون، برای ایجاد وحدت رویه و جلوگیری از پرداخت های غیرمتعارف تشکیل شد و تلاش می کنیم ظرف یک ماه، گزارش شفاف در این باره به مردم بدهیم.

وزیر تعاون در یکی از نخستین اقدامات، به همه صندوق ها گفتند که حقوق ها را اعلام کنیدم و موارد اعلام شده، نشان نمی داد که حقوق های غیرمتعارفی پرداخت شده، اما مشکل این است که برخی از پرداخت ها در قالب سکه، کارت هدیه و بودجه های محرمانه صورت می گیرد.

با دستور وزیر، چنین پرداخت هایی بطور کل ممنوع است تا موضوع ضابطه مند شود.

پایان/

۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 14199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =