این کالای پرمصرف با 75 درصد افزایش قیمت با سفره مردم خداحافظی کرد

مقایسه قیمت ۸ قلم کالای اساسی در مهر ماه امسال با مهر سال گذشته، نشان می‌دهد که قیمت همه این کالا افزایش یافته و در بین کالاها، شکر با ۷۵ درصد افزایش قیمت، رکورددار گرانی است.

به گزارش تحریریه، بررسی قیمت کالاهای اساسی مانند برنج، شکر، گوشت قرمز و گوشت مرغ حاکی از آن است که قیمت اغلب این کالاها در بازه زمانی مهر ۱۳۹۹ تا مهر ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک از ۲۳۴۰۴۳ ریال به ۲۷۳۹۰۹ ریال افزایش یافته و براین اساس قیمت این کالا در بازه زمانی یاد شده ۱۷ درصد افزایش داشته است.

قیمت برنج تایلندی نیز ۲۹.۸ درصد افزایش داشته و از هر کیلوگرم ۱۲۶۸۱۲ ریال در مهر ۱۳۹۹ به ۱۶۴۶۰۷ ریال در مهر ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

قیمت برنج طارم اعلام نیز در مهر ۱۴۰۰ نسبت به مهر ۱۳۹۹ در مجموع ۶۱.۳ درصد افزایش قیمت داشته است و قیمت هر کیلوگرم آن از ۲۹۳۴۱۲ ریال در مهر ۱۳۹۹ به ۴۷۳۳۱۵ ریال در مهر ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

برنج هاشمی درجه یک نیز با ۶۱.۸ درصد افزایش قیمت از هر کیلوگرم ۲۸۶۹۷۳ ریال در مهر ۱۳۹۹ به ۴۶۴۲۵۲ ریال در مهر ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

بیشترین افزایش قیمت در بین کالاهای اساسی در بازه زمانی یاد شده با ۷۵.۸ درصد مربوط به شکر است به طوری که این کالای مصرفی از هر کیلوگرم ۸۳۱۴۲ ریال در مهر ۱۳۹۹ به ۱۴۶۱۵۷ ریال در مهر ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

گوشت گوساله و گوشت گوسفندی نیز هر کدام به ترتیب ۶۰.۴ و ۳۳.۵ درصد در بازه زمانی مذکور افزایش قیمت داشته‌اند.

براین اساس قیمت گوشت گوساله از هر کیلوگر۸۲۴۶۰۴ ریال در مهر ۱۳۹۹ به ۱۳۲۲۴۳۰ ریال در مهر ۱۴۰۰ رسیده است و قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی مخلوط نیز از ۹۹۴۴۳۷ ریال در مهر ۱۳۹۸ به ۱۳۲۷۳۹۵ ریال در مهر ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

گوشت مرغ تازه نیز با ۴۲.۳ درصد افزایش قیمت از هر کیلوگرم ۱۹۶۵۹۲ ریال در مهر ۱۳۹۹ به ۲۷۹۸۱۲ ریال در مهر ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

منبع: آنا

پایان/

۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 14640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      42 1
      چه مدیریتی واقعا تاسف آوره
    • یکی از مردم IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      66 0
      ادعاشون گوش فلکو پاره کرده صبح تا شب از خودشون تعریف میکنن(بجای کار کردن) اینهم نتیجه اش!
    • IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      10 0
      افزایش قیمت 100 در 100 دی کالاهای اساسی اصلا جای نگرانی ندارد چون با افزایش 10 در صدی حقوق جبران میشه و همه مجبوریم نان خالی و نان خشک مصرف کنیم
    • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      0 0
      40راس رفتن مذاکره برجام تر زدن امدن حالا قیمتها بیشتر هم میشه تقصیر ها به گردن امریکا و کل کائنات که با حکومت هماهنگ نیستند واقعا حیا وشرم چیز خوبیه یکی نیست بیاد توضیح بده تا حالا از انرژی هسته ای چه سودی به مردم رسانند جز تحریم و بدبختی ولی ادعا بی اندازه دیش ویروس یاب ساختید و واکسن کرونا ساختید صادر کردید به امریکا امریکا را مدیریت میکنید کل دنیا از شما می ترسند اصلا خدا دنیا رابرای شما افرید که تر بزنید به ارامش و اسایش دنیا ایران که جای خود دارد
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      4 0
      نظام جمهوری اسلامی یعنی گشنی فقر دزدی دروغگو خجالت هم نمیکشن و دنباله دلال دوزد میگردن نمیدونم اینا مارو چی فرض کردن یکی نیست بهشون بگه که بابا والا ما بیداریم شمام از خواب پاشین دالال دوزد ازخودشماست
    • نا شناس IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      2 0
      بابا این دولت قول داده با کمک مردم همه چی رادرست کند اگر مردم همکاری کنند و غذا نخورند چند ماهه همه بی نیاز میشن از دنیا
    • AT ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      0 0
      8 سال دیگم ملت رو گول زدن