مذاکرات هسته‌ای و  گزینه‌های سخت رژیم صهیونیستی

رژیم اسرائیل سناریوی موفقیت مذاکرات وین در رسیدن به توافق هسته ای در وین را یک پیروزی قابل توجه برای ایران می داند که سبب تقویت نفوذ تهران و ائتلاف سازی های منطقه ای و فرامنطقه ای آن می شود.

به گزارش تحریریه، تارنمای «المیادین» لبنان در گزارش خود درباره مذاکرات هسته ای ایران نوشت، مذاکره ایران با قدرت های بین المللی درباره برنامه هسته ای ایران در وین ادامه دارد. هر یک از طرف ها از ابزارهای رسانه ای خود برای اعمال فشار بر طرف دیگر استفاده می کنند. رژیم اسرائیل هم به طور غیر مستقیم در این مذاکرات نقش دارد. این رژیم در حالی که با همه ابزارهای خود برای سنگ اندازی در مسیر هرگونه توافقی تلاش می کند، میان گزینه بد و بدتر گرفتار است. 

این گزارش افزود: ایران بر روی موضع خود پافشاری می کند و خواهان برداشته شدن همه تحریم ها و جبران خسارت های ناشی از خارج شدن «دونالد ترامپ» از توافق هسته ای و اعمال تحریم ها علیه این کشور است. همچنین ایران خواستار ضمانتی است که آمریکا بار دیگر نتواند از این توافق خارج شود. ایران، آمریکا را مسوول پیامدهای ناشی از خروج از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ معرفی می کند و همین موضوع سبب شده است که جایگاه ایران در مذاکرات تقویت شود. 

 دولت آمریکا از همپیمان اسرائیلی خود در این زمینه استفاده کند. اسرائیل با تکرار تهدیدهایی مبنی بر حمله نظامی به ایران و اجرای مانورهای نظامی، ابزار آمریکا در این مسیر است. آمریکا از این طریق ایران را زیر فشار قرار می دهد تا موضع نرمتری را در پیش گیرد.

رژیم اسرائیل بر این باور است که آمریکا و جامعه بین الملل خود را با برنامه هسته ای ایران سازگار خواهند کرد ضمن آنکه کشورها اسرائیل را مسوول مسائل کنونی می دانند زیرا نتانیاهو نخست وزیر سابق این رژیم بود که ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا را تحریک کرد تا از توافق هسته ای ایران خارج شود. این موضوع اسرائیل را در شرایط پرچالشی قرار خواهد داد.

طبق این گزارش، اسرائیل سناریوی موفقیت مذاکرات وین در رسیدن به توافق هسته ای میان کشورهای غربی و ایران را دستاوردی برای ایران می داند که سبب برآورده شدن درخواست های ایران و برداشته شدن تحریم ها از این کشور خواهد شد. این موضوع سبب تقویت نفوذ ایران و تقویت ائتلاف سازی های منطقه ای و فرامنطقه ای این کشور خواهد شد و گزینه ناگواری برای اسرائیل است. 

تارنمای المیادین در بخش پایانی گزارش خود آورد: همه سناریوهای مرحله پس از مذاکرات وین خوشایند اسرائیل نخواهد بود زیرا ایران موفق شده است تحریم های همه جانبه آمریکا را با شکست روبرو سازد. ایران موفق شده است تلاش ها برای بر هم زدن اوضاع داخلی این کشور را با ناکامی روبرو سازد.

ایران با اعتماد به نفس و قدرت بالا در حال مذاکره است. اسرائیل این موضوع را می داند در حالی که دولت آمریکا باید به پرونده های چین و روسیه بپردازد این رژیم باید به تنهایی با پیامدهای مذاکرات وین مقابله کند. اسرائیل اعتراف می کند که همه گزینه هایش در شرایط سختی قرار دارد و جایگزین این گزینه ها هم آینده موجودیت این رژیم را با خطر روبرو خواهد کرد.

پایان/

۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۹
کد خبر: 14993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =