از فردا قیمت مرغ با دلار 24 هزار تومان حساب می شود

یک مقام مسئول با اشاره به حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی از ابتدای دی، گفت: براین اساس از ابتدای دی ماه نرخ ارز نهاده های دامی و گوشت مرغ به دلار نیمایی (٢۴ هزار و ١٩ تومان) تغییر می کند.

به گزارش تحریریه، مجید موافق قدیری، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و رئیس هیات مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان کشور گفت: وزارت جهاد کشاورزی از اول دی ماه ۱۴۰۰ ارائه لیست و معرفی واردکنندگان کالاهای اساسی را برای دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی به بانک مرکزی متوقف می کند.

وی تصریح کرد: براین اساس از ابتدای دی ماه نرخ ارز نهاده های دامی و گوشت مرغ به دلار نیمایی (٢۴ هزار و ١٩ تومان) تغییر می کند که نرخ این ارز نیز بر اساس نرخ ارز آزاد محاسبه میشود.

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد : محاسبه محموله های روی آب و تخلیه نشده نیز با ارز ترجیحی انجام می شود. ضمن اینکه طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی سهمیه دام عشایر و روستایی و همچنین پرورش دهندگان طیور در سامانه بازارگاه تا آخر آذر تامین و تدارک دیده شده است تا نگرانی تولیدکنندگان کاهش پیدا کند.

این فعال صنفی اضافه کرد : کارخانجات تولیدکننده خوراک که تنخواه سهمیه ای برای تولید خوراک طیور دارند موظفند نهاده را در قالب خوراک دامی تولید و عرضه کنند. ضمن اینکه مقرر شده وزارت جهاد کشاورزی در باب سرمایه در گردش تسهیلاتی به کارخانجات خوراک دام اختصاص دهد.

قدیری در بخش دیگری از سخنان خود درباره اینکه تکلیف کسانی که محموله های ۹۰ درصدی و یا رسوبی دارند، چه خواهد شد؟، گفت: این گروه از واردکنندگان باید پیگیری می‌کردند که تا پایان آذر ماه برای تخصیص و دریافت ارز به بانک مرکزی معرفی شوند، در غیر این صورت بلا تکلیف خواهند بود و زیان هنگفتی را متحمل می شوند که لازم است سیاستگذار اقتصادی نیز در این خصوص چاره ای بیاندیشید.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران همچنین درباره اینکه وضعیت بازار محصولات پروتئینی با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی چگونه خواهد بود و دولت چه تدبیری برای مدیریت بازار این محصولات اندیشیده است، گفت: یکی از اقدامات بر این صورت است که شرکت های مباشر وزارت جهاد کشاورزی یعنی شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام با حجم انبوه ذخایری که تامین کرده اند کالاهای خود را به قیمت تمام شده نیمایی (قیمت حاشیه ی بازار) به بازار عرضه کنند.

رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران توضیح داد: براین اساس تمام واردکنندگانی که ارز دولتی گرفته و کالا وارد کرده اند اما کالای خود را به بازار عرضه نکرده اند و محصول وارداتی آنها در انبار است، مکلف شده اند محموله های خود را به مباشرین تحویل دهند تا تحت نظارت آن ها توزیع شود.

وی اضافه کرد: همچنین این افراد با پرداخت مابه التفاوت مجاز به عرضه کالای خود به قیمت تمام شده نیمایی در بازار هستند.

قدیری درباره نگرانی های تولیدکنندگان مبنی بر اینکه به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، محصولات تولیدی روی دست تولیدکننده می ماند، گفت : مقرر شده در حوزه محصولات تولیدی شیر، گوشت وتخم مرغ که در بازار متقاضی برای آن وجود ندارد، شرکت پشتیبانی امور دام ورود و آنها را جمع آوری کند.

وی از رفع ممنوعیت صادرات و حذف قیمت گذاری دستوری به دنبال اجرای این طرح خبر داد و گفت : اگرچه برخی تشکل های تولیدی خواستار جمع شدن سامانه بازارگاه هستند اما این سامانه با هدف رصد و پایش نهاده ها به کار خود ادامه می دهد. ضمن اینکه سهمیه ها در این سامانه حذف و امکان خرید نسیه و اعتباری نیز فراهم می شود. همچنین اصلاح جدی سامانه بازارگاه در دستور کار قرار گیرد تا قدرت رقابت در نزد فعالین اقتصادی توسعه پیدا کند.

قدیری اضافه کرد: با توجه به تغییر نرخ ارز دولتی به نیمایی برای کالاهایی که وزارت جهاد کشاورزی متولی آن است، وزارت خانه مذکور درخواست تامین ۲۷ هزار میلیارد تومن تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش مورد نیاز تولید کنندگان را از هییت دولت کرده است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه تصمیمات فوق قبلا نیز چندین بار قرار بود که اجرا شود اما به دلایل متعددی چنین اتفاقی رخ نداد، گفت:در حال حاضر احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بسیار زیاد و تقریبا قطعی است و ما آماده هر نوع کمک و همیاری به دولت محترم در جهت اجرای هر چه مناسب تر این طرح با کمترین تنش بازاری هستیم.

قدیری ادامه داد: در صورت اجرای این طرح صف ثبت سفارش و تخصیص و تامین ارز کالاهای نیمایی به شدت متراکم می شود و احتمال جا به جایی اولویت های کالایی در زمینه تامین و تخصیص ارز نیمایی بسیار بالاست بنابراین اتخاذ تدابیر و اقدامات فوری برای ثبت سفارش و تامین و تخصیص ارز کالاهای نیمایی هدف به فوریت ضرورت دارد.

منبع: مهر

پایان/

۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 15273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 101
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 11
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      79 8
      ممنون آقای رییسی بابت عیدی شب یلدا به مردم ایران
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      53 13
      در حال حاضر قیمت مرغ با دلار 30 هزار تومانی محاسبه میشود پس منظورتان چیست؟ اگر می فرمایید قیمت مرغ کاهش می یابد .کاملا درست است ولی اگر منظورتان سوئ استفاده از نا آگاهی مردم و تهییج آنان است که کاملا کار اشتباهی است چون اکثر مردم (بجز عده ای ساده دل که اطلاعات کافی ندارند) میدانند قیمت مرغ وارداتی برای مصرف کننده نهایی در فروشکاههای ایران در هر کیلو زیر یک دلار است.
      • علی IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
        0 0
        الانم که حذف شه چون نهاده های دامی با ارز 4200 دیگه نمیاد با ارز خودشون که فرضا 23 تومنه محاسبه میشه شاید قیمت مرغ به 50 تا 70 تومن برسه ولی خب چون حقوق ها رو نمی تون اضافه کنن احتمالا میریم تو کوپن قبل از سال 70 ولی الکترونیکی و یارانه ای همینی که پروفسور معاون اقتصادی رئیسی گفت ... یارانه از دی اضافه میشه بصورت پول و کالا چون فهمیدن اگه ارز ۴۲۰۰ حذف شه کارگرا تو معیشتشون میمونن پولدارا که هر روز پولدارتر میشن فرقی نداره براشون
    • علی اصغر قاسم پور IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      23 4
      "قدیری درباره نگرانی های تولیدکنندگان مبنی بر اینکه به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، محصولات تولیدی روی دست تولیدکننده می ماند، گفت : مقرر شده در حوزه محصولات تولیدی شیر، گوشت وتخم مرغ که در بازار متقاضی برای آن وجود ندارد، شرکت پشتیبانی امور دام ورود و آنها را جمع آوری کند. وی از رفع ممنوعیت صادرات و حذف قیمت گذاری دستوری به دنبال اجرای این طرح خبر داد" !!!!!!
    • علی اصغر قاسم پور IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      35 6
      هر دم از این باغ بری می رسد/ تازه تر از تازه تری می رسد!!!
    • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      خداوند مسولین کشور خصوصا خدمتگزاران صدیق ولابق را محغوظ نماید وعمر با برکت در جهت خدمت به مردم به رهبر فرزانه ودلسوز مردم عطا نماید تا شاهد شکوفایی وسربلندی کشور عزیزمان باشیم خدایا عمر با برکت به رهبر عظیم الشان جهت سربلندی وخدمت علی وارش عطا نماید
      • حامد IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
        98 3
        خدایا شر هر چی کاسه لیس و بادمجون دور قاب چین هم هست از سر این مسئولین بردار تا درد مردم رو ببینن و یه کاری بکنن.
      • حمید IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
        72 3
        بیشرف کاسه لیس
      • جعفر IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
        0 0
        گمشو مرتیکه دستمال بدست
      • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
        0 0
        دستمالچی
      • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
        0 0
        الان اینها را برای خنده گفتید دیگه درسته ؟!!!
      • ا IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
        0 0
        چاپلوس
    • بازنشسته IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      46 5
      بنده به عنوان یک ایرانی وطن دوست از بابت این گرانی های افسار گسیخته وحشی خیلی خیلی نگران هستم که زندگی مردم دا کاملا مختل کرده و دیگر توان گرانتر شدن هزینه ها را مر وم ندارند و همین گرانی ها مخصوصا گ انی در تهیه خورد و خوراک مردم میتواند موجب کاهش امنیت مردم و مملکت شود واقعا مردم در مقابل گرانی کمر خم کرده اند
    • محمد IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      7 43
      کمتر مرغ بخوریم سالمتر زندگی کنیم. تازه این همه بد قد میکنیم همه اش تقصیر این مرغهای هورمونیه
      • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
        0 0
        چقدر بهت دادن این راجیف رابگی، کاسه لیس
    • بختیاری IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      26 6
      دلار ۲۷تومنه مرغ کیلویی ۳۱ از نرخ دلار هم گرونتره پس دلیل این کارا چیه،ما موندیم،علی حاجیه،یا حاجی علی
      • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
        0 0
        منظورش این هست که واردات خوراک دام با نرخ ۴۲۰۰ تومنی حذف میشود با نرخ نیمایی وارد میشود یعنی افزایش قیمت مرغ و دام
    • عوام بیپناه IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      28 3
      یعنی چی خب آخرش قیمت مرغ چقدر میشه ۴یا ۵ برابر که شدنی نیست چون میرسه به قیمت فعلیه گوشت گوشتم پس همینقدر گرونتر میشه اونوقت مردم که فقط همین مرغو تخم مرغ بعنوان پروتئین براشون مونده بود که باید حذفش کنن که پس با کدو بادمجونو ماکارانیی که اونام گرون میشه باید سیر بشنو تبدیل میشیم به اولین کشوری که همگی وِگان شدن
      • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
        20 2
        سلام خوب من یکی ازاین مردم من دامدار چکارکنم دامدار خانه خراب شد
      • علی IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
        0 0
        بصورت کوپن الکترونیکی کالا میدن 😂😂😂😂 دوباره کوپن بر می گردد مگه نشنیدی معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت از دی یارانه اضافه میشه بصورت پول و کالا
    • مجید محمدی IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      32 2
      سلام به تجربه ثابت شده تا وقتی مسئولین دولتی قبلی وفعلی وآینده خود رسما در لباس تولید کننده بصورت انحصاری ومحسوس یا نامحسوس حضور داشته باشند طبیعتا فقط نه نفع جیب وکیسه پر نشدنی خود فکر می کنند
    • ناشناس GB ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      56 2
      واقعا متاسفم واسه مردم ایران که تو فقر بدبختی هستن
      • مهدی IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
        22 2
        خلایق هرچه لایق..... نخرید تا باد کنه رو دستشون.
      • ح IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
        7 0
        از محبت و همدردی شما ممنون
      • 🗿 IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
        3 2
        دکتر وی پی ان انگلیس میزنی بعد فک میکنی با کلاسی؟🗿😂😂
    • پسر ایران IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      43 1
      شما بگو از فردا هر لواش ۱ میلون تومن مگه دیگه تعجب داره بسلامتی بسلامتی
    • علی IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      2 8
      امیدوارم در تلاطم بازار ارز دست سو استفاده کنندهگان کوتاه شود و با ارز نیمایی ثبات ارزی در بازار برقرار گردد. لیکن اقدام اساسی تر آن شناسایی واردکنندگان سالم و متعهد به بازار کالاهای اساسی وبرقرای اعتبار قوی و استوار جهت واردات سالم کالا و معرفی تجار گستاخ و حرام خور در مورد ارزهای 2400 پس از رد مال و برپایی دادگاه برای محاکمه سریع بر اساس شفافیت ملموس گناهکاران ومختلصین اقتصادی با قدرت حاکمیت و قضات محترم عدالتخواه بدور از دخالت حامیان با نفوذ در دولت و حاکمیت.
      • ادیب IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
        5 0
        این لیکن از آن لیکنهاست
    • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      14 3
      اقای رئیسی فعلا اعتماد کردیم ببینیم چی میشه این دنیامون
      • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
        14 0
        حرف از این دنیا نزنید این دنیا فانیه بزودی از گشنگی میمیریم و در آن دنیایی که برایمان ساخته شده آنهم با خشتهای طلایی کنارهم به خوشی زندگی میکنیم
      • DANYAL IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
        0 0
        انشالله خشت طلا واقعی باشه😂😂من که اصلا به این دنیا دل نبستم
    • صغری IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      16 2
      خسته شدیم دیگه کشش ندادم هر چی می دوییم هر روز یه چیز جدید .
    • FR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      30 2
      مگه مرغ با دلار آمریکا وارد کشور میشه این کار لابی سپاه که میخواد دلار آمریکا را از بیت المال با قیمت ۴۲۰۰ ببره
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      11 4
      اگه مرغ در داخل بخواهد گران بشه صدردصد مرغ وارد میکنند مثل زمان خاتمی
      • علی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
        4 0
        همین الانم تخم مرغای تنظیم بازار وارداتیه 😁😀😊☺ قراره کوپن الکترونیکی یا همون یارانه کالا به یارانه بگیرا داده شه در کل وضعیت بهتری ایجاد نمیشه همون مثل قدیم فقیر همون فقیره و ثروتمند همون ثروتمند ولی دهن تولید کننده ها سرویسه چون خریدار درست حسابیشون فقط میشه اقلیت ثروتمند و متوسط جامعه
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      17 4
      ما نفهمیدیم زمانی که خوراک مرغ با ارز ۴۲۰۰ تومان بود قیمت مرغ ایران از قیمت مرغ آمریکا گرانتر بود حال که قیمت دان مرغ پنج تا شش برابر میشود قیمت مرغ در ایران چند برابر قیمت آمریکا و قیمت جهانی من بشود از مردم سواری گرفتن یعنی این
    • مصطفی IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      12 4
      مرغ بادلار 4200 یا 47000 بای ما که نمی تونیم بخریم چه فرقی می کنه بزار بشه کیلوی 100 هزار تومن اگه با حذف ارز 4200 دزدی وفساد کم بشه من رازی هستم اصلأ مرغ نمی خورم .
    • رامین IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      23 3
      لطفا حقوقهای ما را هم با دلار پرداخت کنید
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      16 0
      هرکه صبح از خواب بیدار میشود یک معرکه جدیدی بر پا میکند ای بابا بگذارید مردم زندگی ارامی داشته باشند چرا با سر نوشت مردم بازی میکنید خدارا خوش نمیاید
    • تا.شناس IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      12 2
      کلاهتان.را.بلا.تر.بزارین.وافتخار.کنین
    • سعید IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      9 0
      اگر خوراک دام بر پایه دلار ۴۲۰۰ بود قیمت اون حداکثر کیلو ۱۲ هزار تومان می شد .همین مسئول محترم جیبش رو پر میکنه و رانتش رو می بره
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      9 2
      کلا مونده ام که اگه این مسئولان را نداشتیم باید چکار میکردیم؟ متاسفانه قدرشون رو هم نمیدونیم و گرنه در این کسادی بازار کار و فعالیت چجوری سرگرم میشدیم. خدا خیرتان دهد. فقط واحد پول ملی رو هم به دلار امریکا تغئیر دهید که دیگه همه چی حله. دشمن اصلی مون بقول خودتون شده همه چی زندگیمون. بعدم امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.
    • ف IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      18 0
      مرغ نخور گوشت نخور برنج نخور لباس نخر .همه چیز گران است. لطفا از مسئولان مسلمان و مومن و نمازخوان کشور و علی الخصوص از علمای اعظم که به فکر مردم همیشه در صحنه هستند و گرانی را مهار کرده و سبب وفور نعمت و ارزانی و برکت به یمن اعمال صالحه خود شده اند متشکرم و خواستار عملیات فوری جهت ریشه کنی کامل فقر و اختلاس و اختلاف طبقاتی و گرانی هستم. ببخشید درست گفتم.بعد سیاسی که نیست میتونید از صف انتشار خارج و وارد صفحه نمایید.درود بر دلالان ارز و همه دلالان غیور و ثروتمند کشور.
    • رضا IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      4 0
      الآن با دلار ۴۲۰۰مرغ ۳۰تومنه با۲۴۰۰۰چقد میشه؟خودتان حساب کنید!!!
      • وطن پرست IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
        4 0
        همون موقعی که دلار 4200 تومانی میگرفتن هم مرغ با دلار 30 هزار تومان به دست مردم می‌رسید الان فقط رانت خواری حذف میشه،،
    • P0591K IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 1
      خدا بزرگ عیب نداره
      • شانجانی... IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
        7 0
        کارهائیکه شیخ حسن روحانی نتوانست و یا نخواست درباره افزایشِ قیمت ها انجام دهد..در حال حاضر به آیت الله دکتر سید حضرت ابراهیم رئیسی سپرده شده که انجام دهد!
      • گلی IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
        6 0
        فکر کنم جیبت پره که اینا میگی .خدا بله بزرگه .آدم ها کوچیکند.ازفقر مردم از اشک وغصه واهشون خبر داری .شکم خالی میدونی چیه؟
    • محسن IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      1 0
      مرغ تخم مرغ چند میشه خدا میدونه
    • علی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      1 0
      اگه اینطوری بشه قیمت مسکن ملی که متری ۵ میلیون میخواستن بدن میشه متری 12 میلیون 😂😂😂😂😂😂 بعد یارانه رو میخوان دو برابر کنن فقط بخاطر حذف دلار 4200 اگه اینکار رو نمی کردن یارانه تا ده سال دیگه هم همون ۴۵۵۰۰ بود با برق تصاعدی گاز تصاعدی و آب تصاعدی بعد میگن مبلغ انرژی ما همون قیمت چند سال پیشه فک کردن گاگولیم از اونور بهانه مصرف زیاد انرژی رو آوردن و با اینکار مقدار مصرف رو به عدد دلخواهشون محدود کردن و پول جدید رو از اون حالت تصاعدی به جیب میزنن بعد دلشون هم برای انرژی میسوزه میگن کمتر مصرف کنید تا به اون پیرزنه که تو خونه ی کاه گلی اشنویه ته مرز زندکی میکنه برسه
    • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      7 1
      چی فکر میکردیم و چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟
    • رضا IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      9 0
      داریم به مرحله ی خدا پدرقبلی رو بیامرزه نزدیک میشیم لطفا ماموراروزیادکنید مردم صف نیاسان
    • علی IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      6 0
      ایران رئیس جمهوراش کلا به ملت مستضعف شوک میدن البته هوای بهزیستی و کمیته امداد رو دارن که قیام نکن فقط 😂😂😂😂
      • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
        0 0
        کدوم بهزیستی وکمیته کاش توهم ناقص بودی ازاین فیض بهزیستی بهرمند میشدی منم سالم میشدم شکر میکردم
    • علی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      مرغ گرون شه موبایل میره بالا امنیت میاد پائین چون دزدی از مردم زیاد میشه و کار نیروی فرسوده ی نیروی انتظامی بیشتر و ممکنه بلوا و شورش در ایران شروع بشه پس بهتره رئیس جنهور بدونه البته میدونم که سپاهیا هشدار دادن به دولت ولی این دولت هم داره میشه دولت روحانی آخرش میگه خب ما هم نمی تونیم کاری کنیم فقط بوفور جنس رو تو بازار عرضه می کنیم و نظارتمون هم محدوده چون قرار نیست دولت بزرگ بشه و در ضمن دکترا زیر میزی میگرن مالیات نمیدن یکسری شرکت ها مالیات رو دور میزنن یکسری مالیتیا با شرکت ها تبانی میکنن برای نپرداختن مالیات واقعی از قدیم هم بوده ... کلا قراره بریم تو مرحله خر تو خری و وحوشیت
    • محمد P IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      7 0
      این چه وضع تیتر زدن؟ چرا با روح و روان مردم بازی میکنید؟ الان مگه با دلار چند تومنی مرغ دست مصرف کننده میرسه؟
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      2 1
      این طرح وقتی باید اجرا بشه که قبلش دست دلال بی دلیل کوتاه شده باشه وگرنه چیزی جز گرونی نتیجه اش نیست
      • سید ابوالفضل IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
        0 0
        من نمیدونم تو این چند سال چه گیری دادن به دلال نمیدونم که تو این چند سال بعضی روزها از جیب خودمون گذاشتیم با هدف اینکه مردم با کمبود مواجه نشن اگر همین دلال نباشه هم تولید کننده و هم مصرف کننده نابود میشه
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      1 0
      چیشد فکر کردی هزارتومن اومد پایین باید انگولکش کنین؟؟؟نکنه یه وقت فکر مردم راحت نباشه خدا نکرده !!!!!
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      3 0
      ههش مقصر خودمونیم این بی دینا همش گفتن تولید ملی مردم ساده هم رفتن دونبال تولیدات ملی اینم عاقبتش حالا باید بکشیم
    • حامد IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      5 0
      مردم کمرشون شکسته دیگه پاتون رو از روی گلوشون بردارین لااقل نفس بکشن تو این هوای مسموم و این مملکت ویران
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      6 1
      چه گیری افتادیم ،،،،نمیدونم معنی انقلاب کردن یعنی چی ،چه بلایی سر خودمون آوردیم معنی زندگی کردن از سرمون رفت
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      8 0
      خاک تو سرتون باکشور داریتون
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      5 0
      آقایونه علما و صلحا چرا دست از سر مردم برنمیدارید و با دارو دستتون به بهشت نمیروید . بسه دیگه نخواستیم این همه دروغ و دزدی رو کیو باید ببینیم
    • حقگو IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      3 0
      فوری ،سریع. انقلابی ...مردم بدبخت شدن....آقای ریسی.
    • سعید IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      2 0
      پس کجان مسئولینی که میگفتند دلار نقشی در اقتصاد داخلی نداره چرا جوابگو نیستند ،اینقدر سیرن که از سر سیری این حرفها رو میزنند لااقل در مجلس رو ببندین که اقتصاد بهتر میشه یه مشت مفت خور تو راس هستند
    • نعمت IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      1 0
      تنها راه نجات از این بی بندو باری اقتصادی و نامردی برخی انسانهای بی وجدان راه اندازی جوخه اعدام برای اخلال گران اقتصادی است وگرانفردشان این جماعت فقط اینجوری اصلاح میشن ولا غیر
    • ناشناس IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      خدای من .یه خانمی میگفت که بچه ام از گشنگی آنقد شب ها گریه میکنه که از شدت گریه خوابش میبره .ناراحت نشدین؟واقعا ناراحت کننده بود .اونایی که بچه دارن میفهمن چه دردناکه .لااقل دولت به اونایی که کارگر فصلی هستن یارانه بیشتر بدن تا بچه هاشون اینطوری گرسنه نباشن .ما همه یکی هستیم براساس اصل تناسخ .باید کمک کنیم .وقتی به کسی کمک کنیم انگار به خودمون کمک کردیم .خدایا خودت بهشون کمک کن
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      2 0
      قیمتها دقیق6 برابر می شود مجلس انقلابی
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      به مرغ کیلویی ۱۵۰ هزارتومانی سلام کنید
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      3 1
      وقتی مملکت صاحب نداشته باشه، دزد خونه میشه ، الان حاصل انقلاب شده مملکت پر از درد...بی وجدان های نامرد
    • GE ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      ینی این آقای رییس جمهور با اینهمه منم منمی که داشت و داره و ادعای متفاوت بودن با حسن کلیدداروخیلی از مال ملت خورای دزدی که ارز ۴۲۰۰رو تا حال می‌گرفتن و میخوردن ؛؛تازه ورود کرده و به این نتیجه رسید که ارزباید نیمایی و ..... باشه؟؟!!!!!این ملت هم با تمام ثروتی که این مملکت داره باید در بدبختی و ذلت زندگی کنن و۶۰میلیون زیر خط فقر این مملکت اگر هم زیر بار این فشارهای اقتصادی هر بلایی سرشون اومد به پشم صورت این آقایان و آقازاده های ژن خوبشون؟؟!!!!آخه تا کی ظلم؟؟؟!!!مگر خدا حق این مردم رو از این بی صفت های غرب گدا بگیره...موندم چرا آقای خامنه ای توی این امور ورود نمیکنه؟!!!! آقا مردم دارن خفه میشن...چرا هیچ کاری نمیکنی؟؟!!!! آقای رییسی هم حاضره مردم خشتکشون پاره بشه اما......... واقعا متاسفم
    • سیاه IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      هر کاری کردید آه مظلومیت این مردم دامنتونو میگیره خدا ازتون نگذره
    • قاسم NL ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      مگه مرغهای خارجی خوراک نمی خورند که کیلویی حدود یک دلار است درصورتیکه اگه به دلار ازاد بگیرند باز میشه ۲۹ یا ۳۰ تومان تازه نباید به دلار بگیرند چون درامد ما به ریاله واردات مرغ را ممنوع کنید مثل خودرو تا مرغهاتان برای مردم گشنه قمبل تاب دهند ودر صف واستیم براستی نصف وقت ما ایرانیان در صف وانتضار تلف شد چون شغل نیست صف را جزء مشاغل اعلام کنند که شعار بدیم ما دیگه بیکار نداریم
    • کورش IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      خدا کجاست بزنه به کمرتان۹
    • بانو IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      الان یعنی چه اتفاقی میافته دقیقا...یکی ک سر در میاره قشنگ توضیح بده چجوری قراره دلار سی تومنی بشه چارو نیم
    • سلمان IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      دولتیان و مجلس به اصطلاح انقلابی خراب کردید وقتی دستمزدها را افزایش نداده اید چگونه قیمت هارا بالا میبرید دستم بشکند که به رئیسی را ی دادم هزار بار افسوس
    • بنده خدا IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      از ماست که بر ماست خلایق هر چه لایق
    • احمد IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      خاک عالم روتون بیشرفا درد مردم نمیفهمین مسئولین بدونن که عدل با خداست اون دنیا داخل قبر باید جواب بدین
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      تورم و گرانی هیچی نمیتونیم بخریم دیگه
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      همین مرغ تنها نیست بیشتر کالاهای مصرفی و خوراکی مردم با ان مکل دارند و قادر به خرید ان نیستند بکدر از یه تعداد که حقوق بگیر هستن و دسشون به دهاشون میرسه که همین حقوق بگیرها هم ماندن توش این مشکل گرانی میرسونه که مسعولین بیشتو بیشتر به فکر باشند چند روزه تغییر نکنه
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      دیگه هیچ امیدی به هیچ مسولی نیس فقط یه عده میان با یه مشت دروغ و دلنگ یه مدت قدرت دست میگیرن و میرن
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      خب مردم را قتل عام دسته چمعی کنید که فقط خودتون بمونیدو ایران که دیگه دغدغه گرونی و ارزونی هم نداشته باشین وکسی هم دیگه نیست اعتراض کنه
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      توف به این حکومت که مارا کشتن همشون دستت درد نکنه ریس چکار داری میکنی از خدا بترسین چوب خدا صدا ندارد
    • عمر گران IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      پس لطفا یارانه راهم بادلارمحاسبه کنین تابرای همه یکسان بشه.
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      اینم از آقای رییسی هر دولتی یه چوب تو آستین ملت کرد
    • عبداله IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      به نظرم بیشتر از این دیگر به مردم فشار نیازن بهتر هست دلار فلان شد و مرغ بدون ارز 4200 تومانی عرضه میشه و از این حرفها و با اعصاب مردم بازی کردن اصلا منطقی و عا قلانه نیست.
    • بابک IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      بزار اینم ...... اره دیگه روزی برسه تواین مستاجری فقط چشم بچم یه چیز بخواد بخاطر شما مسولا نتونم محیا کنم دودمانتون رو به باد میدم بچم خطه قرمزمه خودم بمیرم ولی بچم کاش نگه افتاد
    • جلال IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      سلام دوستان اتفاقا طرح خیلی خوبی هست چون با ارز ۴۲۰۰تومنی که وارد میکردن فقط یه عده خاصی استفاده میکردن اگر ما به تفاوتش بدن دست خود مردم دیگه دست اونایی که ارز دولتی میگرفتن واسه واردات یا اصن وارداتی در کار نبود یا اگرهم بود دست مردم نمیرسید کوتاه میشه همین الان همه کالاها که میخریم به صورت ازاد هست
    • تهمینه IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      مرغ ارزون میسه
    • علی IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      مگر در آمد مردم و حقوق کارمندان و کارگران و بازنشستگان و... به دلار محاسبه و پرداخت میشه که این احمق اینطور میگه خدايا ریشه این نابغه ها را بکن
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      به مرام تمام دولت مردان عزیز
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      اول خداوند این کاسه لیسا بادمجون دور قابچنا برداره بعد این مسولان دلسوزتون خدا وند هم کاسه لیس وهم مسول نابود کنه تا شاید ملت ایران هم از شر این بی کفایتا راحت شدن
    • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      0 0
      لعنت خدا بر شما که نمی توانید قیمت مرغ را درست کنید چطوری می خواهید یک کشور نگهدارید
    • IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      1 0
      ما که فاتحه ایران را خواندیم شما هم بخوانید
    • IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      1 0
      ثروتمند ترین کشور دنیا مردمانش فقیر ترین مردمان جهانند
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      1 0
      حتی اگر از تمام ایران نفت و گاز و طلا بیرون بیاید بازم با این مسئولین مردم شب باید گرسنه بخوابند
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 0
      ملتی که گروگان گرفته شده اند ملت ایران هستند
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      6 0
      ممد کجایی که ببینی شهر آزاد نگشت و خون یارانت بی ثمر گشت
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 0
      ما خودمان انتخاب کردیم که جوری دیگری زندگی کنیم البته دیگر حق پشیمانی از انتخاب نداریم و باید تا تهش بریم
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      خدا اگه وجود داره نابودتون کنه شما بدذاتید بیشرفا