حرفهای عجیب رئیسی درباره قیمت دارو

حرفهای عجیب رئیسی درباره قیمت دارو پس از آزمودن آزموده ها در چند دهه اخیر نشانه خوبی به اقتصاد ایران مخابره نمی کند.

به گزارش تحریریه، حرفهای عجیب رئیسی درباره قیمت دارو پس از آزمودن آزموده ها در چند دهه اخیر پیام خوبی به اقتصاد ایران مخابره نمی کند، زیرا رئیس کابینه سیزدهم که تلاش فراوانی برای حل مشکلات از خود نشان داده است به جای اظهارنظر درباره کنترل نرخ تورم و سامان دادن به هرج و مرج در نظام پولی کشور، به دنبال گران نشدن کالاهای مختلف همزمان با تحمل تورم بالا در اقتصاد ایران است.

سید ابراهیم رئیسی در این باره گفت: اینگونه گرانی‌ها که رنج مضاعفی بر بیماری است به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و نباید اتفاق بیفتد و لازم است وزارت بهداشت و درمان با جدیت آنرا پیگیری کند و اجازه ندهد افراد سوداگر در زمینه گرانی اقلام دارویی فعال شوند.

گران شدن اقلام دارویی و هر کالای دیگری به دلیل تورم بالا در اقتصاد ایران است نه سودجویی افراد سوداگر، و حتی اگر رئیس جمهور محترم نیز صاحب داروخانه باشد نمی تواند داروهای امسال را با قیمت سال گذشته بفروشد، زیرا هیج صاحب کسب و کاری نمی تواند به خریداران یارانه پرداخت کند. 

این نگاه بخشی به اقتصاد و اعتقاد به اینکه می توان تورم بالا داشت، اما چند قلم کالا مانند مرغ، دارو و ... را گران نکرد پیام منفی به اقتصاد مخابره می کند، زیرا معنای آن این است که انتظار حل ریشه ای مشکل را نباید داشت و ترسناکترین سناریو این است که دولت با ادامه سریال غارت منابع ارزی کشور که دولت روحانی از سال 1397 آغاز کرد همنوا شده و دلار 4200 تومانی را حذف نکند تا دارو گران نشود! هرچند بررسی بازار نشان می دهد که مرغ و دارو بیش از سایر کالاها که ارز ترجیحی نگرفته اند افزایش قیمت داشته اند. درحالیکه می توان با دخیل کردن بیمه ها در پرداخت هزینه دارو به راحتی مشکل را حل کرد، این همه اصرار بر دور باطل زدن باعث کلافه شدن مردم و تزریق احساس یاس عمومی شده است.

پایان/

۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
کد خبر: 15356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      3 0
      سلام چندین سال است که قیمت داروها هرروز درحال چندبرابر شدن هست وبیمه ها هم که جوابگوی قیمت جدید دارونیستند و داروخانه ها با خرید دارو آفر و جایزه های ویژه ای میگیرند
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      0 0
      داروها چندین برابر شده و فشار روی طبقه کارگر و مریض هست و کارگران داروخانه حقوقشان افزایش پیدانکرده
    • ناصر IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      0 0
      تنظیم بازار و مهار تورم از وظایف دولت بوده و در راس آن رییس جمهور قرار داره ولی ظاهرا جناب رییسی هنوز باور ندارند که رییس جمهور شدن و به گونه ای صحبت میکنن که رییس جمهور و رییس دولت شخص دیگری و یا احیانا هنوز دولت قبلی بر مسند قرار دارد که اینگونه جبهه گیری میکنه و خودش رو مسئول این وضعیت نمیدونه
    • هموطن IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      2 0
      خداقوت همگی خسته نباشین