خودرو قدرتمند روسی به بازار ایران آمد؛ یواز پاتریوت + عکس

یواز پاتریوت یکی از خودروهای آفرودی و سرسخت روسی موجود در بازار ایران است که از مدتی پیش توسط شرکت سروش دیزل مبنا به دست مشتریان ایرانی رسیده است.

به گزارش تحریریه، این خودرو در غیاب شاسی‌بلندهای آفرودی وارداتی، در تلاش است تا توجه مشتریان ایرانی را به خود جلب کند. تاکنون دو محصول یواز پاتریوت و یواز پیکاپ از سوی سروش دیزل به بازار ایران معرفی شده بودند که هر دو خودرو از گیربکس‌ دنده‌ای استفاده می‌کردند. حال طبق عکس هایی که توسط مخاطبین خودروبانک برای ما ارسال کرده اند، به نظر می رسد که سروش دیزل قصد دارد تا یواز پاتریوت اتوماتیک را نیز به سبد محصولات خود اضافه کند. این شاسی‌بلند آفرودی در نمایشگاه خودرو زنجان نیز توسط یکی از نمایندگی ها به معرض نمایش عموم گذاشته شده است.

یواز پاتریوت اتوماتیک در مقایسه با نسخه‌ دنده‌ای تغییرات ظاهری زیادی ندارد. تنها جلوپنجره این خودرو به رنگ مشکی پیانویی تغییر کرده است و شاید لوگویی برای نشان دادن اتوماتیک بودن خودرو به بخشی از بدنه یواز پاتریوت اتوماتیک اضافه شود. تغییر فنی اصلی را باید زیر کاپوت این خودرو جستجو کرد، جایی که جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک جایگزین گیربکس دنده‌ای پیشین شده است.

گیربکس شش سرعته نصب شده در یواز پاتریوت اتوماتیک ساخت شرکت فرانسوی پانچ است و با کد 6L50 شناخته می‌شود. این گیربکس قابلیت تعویض دنده به صورت تیپ ترونیک را نیز در اختیار راننده قرار داده است. تغییری در سبک انتقال قدرت یواز پاتریوت ایجاد نشده است و همچنان قدرت به هر چهارچرخ این خودرو ارسال می‌شود. راننده نیز می‌تواند با توجه به نیاز خود می‌تواند خودرو را در حالت تک دیفرانسیل (در این حالت قدرت به دیفرانسیل عقب ارسال می‌شود)، دو دیفرانسیل سبک یا دو دیفرانسیل سنگین قرار دهد. یواز پاتریوت اتوماتیک به قفل دیفرانسیل الکترونیکی نیز مجهز است.

به جز گیربکس، تغییر دیگری در مشخصات فنی یواز پاتریوت مشاهده نمی‌شود. پیشرانه 2.7 لیتری تنفس طبیعی با 149 اسب‌بخار قدرت و 235 نیوتن‌متر گشتاور وظیفه تامین قوای خودرو را برعهده دارد. سروش دیزل هنوز ارقام رسمی مصرف سوخت، شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت یواز پاتریوت اتوماتیک را اعلام نکرده است.

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی یواز پاتریوت اتوماتیک می‌توان به این موارد اشاره کرد: ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب به همراه ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری، دو کیسه هوا، سیستم چندرسانه‌ای به همراه چهار بلندگو و صفحه نمایش لمسی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین پارک عقب، آینه‌های تنظیم شونده برقی به همراه گرمکن، چراغ‌های روشنایی در روز، گرمکن صندلی‌های جلو، گرمکن فرمان و کروز کنترل اشاره کرد.

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره شد، این روزها فقدان خودروهای آفرودی اتوماتیک جدید در بازار کشورمان به شدت احساس می‌شود و در چنین شرایطی یواز پاتریوت اتوماتیک می‌تواند گزینه‌ای مطلوب و قابل توجه برای مشتریان ایرانی باشد. انتظار می‌رود سروش دیزل قیمت یواز پاتریوت اتوماتیک را در حدود یک میلیارد تومان تعیین کند، که در این صورت می‌توان امیدوار بود یواز پاتریوت اتوماتیک با استقبال مناسبی از سوی علاقمندان به خودروهای آفرودی اتوماتیک مواجه شود.

منبع: خودروبانک

پایان/

۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 15409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 14
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • پرویز IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      11 1
      سلام تحت پوشش بهزیستی هستم و هیچ کمکی به مانمیشه. مشکل حرکتی دارم سرکار نمی برند. خدا به داد ما برسه زندگیم داره از هم می پاشه
    • حافظ IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
      2 0
      یوآز فقط یک ریمپ سطح ۳ میخواد ۲۷۰۰ سی سی حجم موتور فکر شو بکن حداقل با ریمپ سطح ۳ قدرت و گشتاور دقیقا ۲ برابر میشود بگذریم ارتقای دیزاین داخلی و خارجی فقط ۲۵۰ میلیون پول نقد و ۳ هفته زمان لازم است
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
      2 1
      کشورهای دنبال صلاح اتمی به جز امریکا هیچ کدام نتوانستند خودرو ساز خوبی باشند مثل روسیه.ایران.کره شمالی.هند.پاکستان و......
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
      1 3
      تف تو رئوسیه بی شرف
    • ابراهیم IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
      4 0
      اصلا نمیفهمم این خودرو های روسی چه زمانی خوب بوده که حالا باشه. چشم بهم بزنی بدنه زنگ میخوره و از لحاظ طراحی و فنی بیش از 300 میلیون نمیارزه.
      • حسن IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
        0 1
        شما برو چینی بگیر
    • علی GB ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
      2 1
      اون صندلی عقبش وردارین،،مخصوص کهره و بز پر کنی ،بری بفروشی،هرچی اشغال از چین و روس وارد ایران میشه،،ژاپن ولکرده چسپیده به چین و روس
      • پیمان IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
        0 0
        همه از خداشونه ماشین اروپایی و ژاپنی بیاد تو کشور، ولی همه شون از ترس ترامپ فرار کردن رفتن. سال ۹۶ قبل از ترامپ، ایرانخودرو رو به چشم می‌دیدم، هر روز ژاپنی ها و فرانسوی ها و آلمانی ها میومدن قرارداد می بستن و می رفتن. چقدر پروژه که قرار بود انجام بشه، تو شرکت های مختلف، نمایندگی فروش اکثر خودروساز های بزرگ داشتند وارد کشور می شدند. خیلی از خودروساز های دیگه که ندیدم و شنیدم که قصد مونتاژ خودرو های روز اروپا رو دارن. اگر به همون روال ادامه میافت، امروز خیابون های کشور کم از امارات و کشور های اروپایی نداشتند. خدا لعنت کنه باعث و بانیش رو. همین الانشم رنو با اشتیاق فراوان اعلام کرده، اگه بزارن و تحریممون نکنن، به سرعت وارد ایران میشیم.
    • Peyman IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
      0 1
      دنا توربو آپکو با حجم ۱۷۰۰، ۲۲۰ اسب بخار قدرت داره! اونوقت این خودرو با هزار سی سی بیشتر ۱۵۰ اسب هم قدرت نداره؟! خودروی ملی رو ترجیح میدم! هم گشتاور و قدرت بیشتری داره، هم مصرف بسیار کمتر!
      • محسن IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
        0 0
        بزرگوار درسته خودرو های روسی کیفیت خوبی ندارند، اما مقایسه دنا با این خودرو بسیار مزخرفه، شما خودرو 4 چرخ و کمک دار را مقایسه میکنی با یک سدان (اون هم یک سمند بزک شده) لطفا برو اطلا عات خودت را بالا ببر، همین خودرو که میگی دنای شما از اون بهتره در اکثر ارتش‌ها و نیروی های نظامی کشورها داره ازش استفاده میشه، حالا شما با دنات برو تویه سطح ناهموار و 50 کیلومتررانندگی کن، ببین چه بسرش میاد، حتما برو واز نزدیک زیر بندی این یوآز را ببین و با زیر بندی دنا مقایسه کن اون موقع خودت از این مقایسه ات خنده دارت گشیمون میشوی ، یه خورده فکرکنید بعد هرچیزی را بنویسید،هر خودرویی یه کاربردی داره بزرگوار، مقایسه دنا با یه خودرو 4WD واقعا مقایسه فیلو مورچه است
    • علی IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      0 1
      جنس روس رابایدمردم تحریم کنن روسیهای کثیف وکمونیست
    • محمد IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      0 0
      چقدر مفلوک شدیم،که بابد این عقب افتاده تکنولوژی رو یک میلیارد بخریم
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      0 0
      ای کاش میشد مدیران خودرو سازی بایت ترک قعل به دادگاه خوانده شوند
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      0 0
      قیمت این ماشین تو روسیه حدود ۴۰۰میلیون با دلار ۳۰هر تومانی چرا باید اینجا این قیمت باشه