میزان اقساط وام نهضت ملی مسکن برای کم‌درآمدها

محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از تامین ۵۰ تا ۵۵ درصد هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از طریق تسهیلات خبر داد.

به گزارش تحریریه، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره نهضت ملی مسکن گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در دولت جدید تأمین زمین، ارائه تسهیلاتی مانند تخفیف در مالیات ساختمان، انشعابات و مصالح ساختمانی توسط دولت انجام می‌شود و ساخت مسکن توسط اشخاص صورت می‌گیرد.

وی افزود: در این حوزه، وظیفه دولت تأمین تسهیلاتی است که توسط نظام بانکی انجام می‌شود و طرف دیگر آورده خود اشخاص است که بایستی فاصله قیمت تمام شده تا میزان تسهیلات را در چند مرحله تکمیل کنند. در رابطه با تأمین نهضت ملی مسکن، سقف تسهیلات نسبت به سال‌های گذشته چند برابر افزایش داشته است، به نحوی که بیش از ۵۰ تا ۵۵ درصد قیمت تمام شده یک واحد مسکونی از طریق تسهیلات تأمین می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این‌که تسهیلات پیش بینی شده امسال حدود ۲ هزار میلیارد تومان است که نظام بانکی در بخش‌های مختلف این منابع مالی را پرداخت خواهند کرد، اضافه کرد: تمام بانک‌ها حدود ۲۰ درصد قیمت مسکن را تسهیلات می‌دهند، با هماهنگی‌های انجام شده سهمیه همه بانک‌ها مشخص شده و در حال حاضر مرحله ثبت نام و معرفی متقاضیان را آغاز کردیم.

محمودزاده درباره اقساط خرید این واحدهای مسکونی گفت: باز پرداخت تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد محاسبه می‌شود و در قانون جهش تولید، صندوق ملی مسکن پیش بینی شده است که براساس دهک‌های جامعه ما به التفاوت بین ۱۸ درصد را محاسبه و توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: صندوق ملی مسکن، مبلغ قابل توجهی را برای دهک های اول تا ششم جامعه طراحی کرده است که براساس آن اقساط پایین‌ترین دهک از مبلغ ۲.۵ میلیون آغاز و هر چقدر مبلغ تسهیلات بالاتر باشد، اقساط نیز افزایش می‌یابد.

پایان/

۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 15760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =