سیاست فرزندآوری نیازمند ارائه تسهیلات طولانی مدت برای خانواده هاست

فرماندار شهربابک با تأکید بر تأمین تسهیلات مهم، زیرساختی و طولانی مدت برای خانواده ها گفت: باید تبلیغات گسترده و نافذی در خصوص فرزند آوری بیشتر انجام شود.

به گزارش تحریریه، امام جمعه شهرستان شهربابک در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهربابک با دستور کار علت شناسی آسیب های اجتماعی در شهربابک و سیاست های جمعیتی برای زیست بوم شهربابک، ضمن گرامیداشت یاد حضرت ام البنین و تقدیر از مادران شهید گفت: ائمه اطهار علیهم السلام و مقام معظم رهبری بر فرزندآوری بیشتر تأکید داشته و دارند.

حجت الاسلام علی اصغر انصاری با اشاره به کاهش جمعیت کشور، تصریح کرد: عنصر دین و باورهای مردم به ائمه اطهار می تواند نقش مهمی در فرزندآوری ایفا کند.

فرماندار شهربابک نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه عدم فرزند آوری را نمیتوان صرفا به بخش معیشتی و درآمد خانواده ها نسبت داد، گفت: ما باید تسهیلات و شرایطی برای خانواده ها ایجاد کنیم که بتوانند تا سالها بعد از تولد فرزند سوم از آن بهره مند شوند و لازم است مجلس و دولت سیاست کلانی در این رابطه داشته‌باشند.

قاسم شمسی با اشاره به اینکه در شهربابک خانواده های زیادی پایبند به اعتقادات ائمه اطهار علیه السلام در خصوص فرزندآوری هستند، تأکید کرد: طی سی سال گذشته تبلیغات و اقدامات برای سیاست فرزند کمتر موفق بوده است اما حالا در مقابل باید تبلیغات گسترده و نافذی در خصوص فرزند آوری بیشتر انجام شود.

وی اظهار داشت: در شهربابک حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند و طرحی برای متقاضیان در شهربابک در نظر گرفته شده است به این نحو که افرادی که از سال ۸۰ ازدواج کرده اند و سه فرزند دارند شخصا مکان منزل مسکونی خود را انتخاب کنند و یا اینکه به خانواده های بالای سه فرزند زمینی برای ساخت خانه ویلایی در نظر گرفته شود.

شمسی گفت: باید در سال ۱۴۰۱ در حوزه فرهنگی و آسیب های اجتماعی اقداماتی انجام دهیم و از هم اکنون برای آن برنامه ریزی کنیم.

پایان/

۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶
کد خبر: 15980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
      0 0
      سلام من به عنوان یک دهه شصتی که مسکن ندارم دو فرزند دانشجو ودبیرستانی دارم با یه تاکسی از نفس افتاده واقعا با این وعده های توهمی میشود من و امثال منو قانع کرد