سامانه دفاع موشکی امارات مفت نمی‌ارزد

باوجود هزینه های سرسام آور نظامی امارات و حضور پایگاه های متعدد نظامی کشورهای غربی در منطقه، حمله موشکی انصارالله به ابوظبی شکنندگی عمق راهبردی امارات را اثبات کرد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «العهد» لبنان درباره حمله نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به مراکز حیاتی امارات نوشت، حمله موشکی یگان های یمنی به امارات نشان داد که یمنی ها از آمادگی کامل و قدرت کارآمدی بالایی برخوردار هستند. نحوه مدیریت شلیک موشک ها به سوی امارات نشان داد که پهپادها و موشک های بالستیک قدرتی فراتر از سامانه های هوایی بسیار پیشرفته حامیان امارات دارند. زیرا این موشک ها و پهپادها به طور کامل از حریم هوایی عربستان و امارات عبور کرده اند.

امارات ده ها میلیارد دلار را بابت خرید تسلیحات و امور نظامی هزینه می کند. عبور پهپادها از این مناطق که پایگاه های آمریکایی و انگلیسی در آن قرار دارند و حتی پذیرای پدافند اسرائیل در خاک خود هم هستند، تردیدها و گمانه زنی هایی را درباره مقدار سودمندی این پایگاه‌ها و پدافندها در حمایت از امارات مطرح کرده است.

از سوی دیگر موفقیت انصارالله در انتخاب اهداف حساس و راهبردی و اقتصادی بیانگر سطح بالای قدرت نیروی هوایی و موشکی یمن در تهیه بانک اهداف نظامی و راهبردی است.

موضوع مهم دیگر از جنبه نظامی پس از موفقیت انصارالله در حمله به امارات این است که این حمله نشان داده است که عمق قلمروی امارات شکننده است و در برابر اینگونه درگیری ها از مصونیتی برخوردار نیست. عملیات نظامی فوق نشان اثبات کرد که یمنی ها قادرند نبرد را با همه پیامدهای آن به عمق امارات منتقل کنند.

پایان/

۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 16066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد علی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      1 0
      ایناهمش اسباب بازیهایی هست که آمریکا اسرائیل انداختن به امارات و عربستان دو گاو شیرده به تمام معنا.به زودی شاهد نابودی امارات توسط موشکها و پهبادهای یمنی خواهیم بود .امارات باید تاوان ریختن خون بی گناهان یمنی را پس بده .
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      0 0
      کسی که دمش رو به دم موش‌های صهیونیست و ابرقدرت‌های کاغذی گره بزنه حقش همینه، یمن استوار وسربلند به سوی پیروزی خواهد رفت، علیرغم همه ظلم ها، یقین دارم