سالن اُپرا به جای مسجد!

چشم انداز توسعه باعث شد تا یک مسجد را خراب کنند تا به جای آن سالن اُپرا ساخته شود.

به گزارش تحریریه، مقام های شهری جده به دستور محمد بن سلمان تعداد زیادی خانه مسکونی و یک مسجد را بدون جبران خسارت، تخریب کردند تا به جای آن مجموعه های تفریحی بسازند. 

مسجد و تعداد زیادی خانه در شهر جده عربستان سعودی در راستای پروژه های شهری و به عنوان نماد حرکت رو به جلوی مورد نظر محمد بن سلمان تخریب شدند تا به جای آن پروژه سرمایه گذاری بزرگی از سوی خانواده سلطنتی ساخته شود.

براساس ویدیویی که به تازگی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود نمازگزاران همیشگی این مسجد پس از اقامه آخرین نماز جمعه در آن گریه کنان بیان می کردند که دیگر یکدیگر را نمی بینند زیرا اعتقاد داشتند مسجد محلی برای گردهمایی و ملاقات های آن ها بوده و اکنون باید با هم خداحافظی کنند زیرا جایی را برای دیدار ندارند.

در دوره های اخیر رسانه ها و شبکه های اجتماعی به انتقاد از سیاست های ریاض در تخریب محله ها و ساختمان های مسکونی در استان جده پرداختند زیرا در بسیاری از موارد دولت این کشور ساکنان این محله ها را بدون پرداخت خسارت و دادن زمان کافی از آن مکان ها آواره کرده است.

در این پروژه که به صورت مستقیم زیر نظر محمد بن سلمان در حال اجرا است سرمایه گذاری سنگینی برای ساخت چهار سازه بزرگ همچون خانه اُپرا، موزه، استادیوم ورزشی و استخرهای دریایی صورت می گیرد؛  همچنین در این شهر و دیگر مناطق عربستان ده ها پروژه دیگر در چارچوب برنامه چشم انداز ۲۰۳۰ ولیعهد تنها با هدف جلب توریست آغاز شده است.

در چندروز گذشته فعالان شبکه های ارتباط جمعی با دو هشتگ تخریب جده و تهدید جده، بر این مساله که یک فاجعه بشری، اجتماعی و اقتصادی برای بیش از یک میلیون نفر رخ می دهد، تأکید کردند.

گفته می شود شهرداری جده به ساکنان این محله ها بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت فرصت داد تا سریع خانه های خود را تخلیه کنند. ضمن آنکه پولی بسیار اندک و ناچیز را در قبال خرید خانه هایشان به آن ها ارائه کرد. 

پایان/

۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۳
کد خبر: 16193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =