۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
اپل علیه گوگل

وزارت دادگستری آمریکا از اپل خواست برای استشهاد علیه گوگل در دادگاه حاضر شود.

به گزارش تحریریه، مدیر اجرایی ارشد اپل احتمالاً در پرونده‌ی وزارت دادگستری ایالات متحده‌ی آمریکا علیه گوگل نقش مهمی ایفا خواهد کرد؛ زیرا قرار است پیش از محاکمه‌ی گوگل، در جایگاه شاهد قرار بگیرد.

وزارت دادگستری ایالات متحده‌ی آمریکا اکتبر ۲۰۲۰ (مهر ۱۳۹۹) دعاوی ضدانحصارگری علیه گوگل طرح کرد که در آن، ادعا می‌شد غول فناوری با سوءاستفاده از قدرتش در صنعت جست‌وجوی اینترنتی، اهداف خود را دنبال می‌کرده است. در مراحل آماده‌سازی برای محاکمه مشخص شد که تعدادی از تیم مدیریتی اپل در بخشی از فرایند رسیدگی به شکایت نقش مؤثری به‌عهده دارند.

به‌گزارش اپل‌اینسایدر و به‌نقل از رویترز، استیون سان‌شاین در جلسه‌ی قبل از دادگاه که در روز جمعه گذشته برگزار شد، به دادگاه گفت وزارت دادگستری از بیشتر مدیران اجرایی ارشد اپل تقاضا کرده است که برای استشهاد در محاکمه حضور پیدا کنند. همچنین، سان‌شاین اعتراف کرد که هنوز به‌طور قطع مشخص نیست وزارت دادگستری دقیقاً از مدیران اپل چه می‌خواهد.

دعاوی مطرح‌شده درباره‌ی تلاش‌های گوگل برای ابقای جایگاه خود به‌عنوان شرکت جست‌وجوی غالب با استفاده از قراردادهایی با تولیدکنندگان دستگاه‌ها و نرم‌افزارها است تا مطمئن شود که موتور جست‌وجوی پیش‌فرض پیشنهادی به کاربران موتور جست‌وجوی گوگل باشد.

طبق گزارش‌ها، گوگل با پرداخت مبالغ میلیارددلاری به اپل تلاش کرده است که به‌عنوان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض در مرورگر سافاری و سیستم‌عامل iOS بماند. درحالی‌که براساس محاسبات تحلیلگران مبلغ پرداختی درحدود ۱۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ بوده است، نه گوگل و نه اپل جزئیاتی از این قرارداد را افشا نکردند. تاریخ دقیق محاکمه برای رسیدگی به این دعاوی برای ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳ (۱ مهر ۱۴۰۲) تنظیم شده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده‌ب آمریکا در حال انجام تحقیقات گسترده روی گوگل و اپل برای مبارزه با فعالیت‌های ضدانحصاری است؛ اما در دسامبر، نگرانی‌های تأمین مالی زمینه‌ی لایحه‌ی بازسازی بهتر (Biuld Back Better) مخارج اجتماعی، ارائه‌ی شکایت و بحث بیشتر درباره‌ی دعاوی ضدانحصاری را تا مارس و بعدتر به‌تعویق انداخت.

شکایت وزارت دادگستری آمریکا، تنها شکایت مربوط به پرداخت‌های گوگل به اپل نیست. درواقع، شکایتی جمعی در ژانویه تسلیم دادگاه شد که در آن ادعا می‌شد قوانین ضدانحصار ایالات متحده‌ی آمریکا حین قرارداد پرداخت زیرپا گذاشته شده؛ زیرا این قرارداد باعث شده است اپل از توسعه‌ی موتور جست‌وجوی اختصاصی‌اش چشم‌پوشی کند.

منبع: زومیت

پایان/

۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 16720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =