رقیب چینی لکسوس LX + عکس

گریت وال تانک 500 در نسخه لوکس معرفی شد. این شاسی بلند چینی اکنون در نسخه لوکس نسبت به نسخه اسپرت از تغییرات متعددی بهره می‌برد تا بتواند با لکسوس LX رقابت کند.

به گزارش تحریریه، تانک به عنوان زیرمجموعه گریت وال چین مدتی قبل از محصول تانک ۵۰۰ پرده برداشت؛ این شاسی بلند آفرودی پس از معرفی مورد توجه کارشناسان حوزه خودرو قرار گرفت. بسیاری بر این باورند که گریت وال این شاسی بلند چینی را برای رقابت با لندکروزر سری ۳۰۰ طراحی کرده بود.

تانک 500

نکته جالب توجه در خصوص این خودرو وجود دو نسخه اسپرت و لاکچری برای آن است. در نسخه اسپرت رنگ آمیزی بدنه یکدست بوده و زاپاس نیز روی درب صندوق تعبیه شده است؛ اما در نمونه لاکچری شاهد رنگ آمیزی دو رنگ بدنه هستیم که بی شک میباخ مانند GLS را برایمان تداعی می کند و همچنین زاپاس نیز برای القای هرچه بیشتر حس لوکس بودن، از روی درب قسمت بار برداشته شده است.

تانک 500

گریت وال تانک ۵۰۰ مانند دیگر محصولات این برند، روی شاسی نردبانی مستقل ساخته شده و از سیستم تعلیق فنر پیچشی و قفل دیفرانسیل در جلو و عقب برخوردار است. این ماشین همچنین با ۲۲۴ میلی‌ متر فاصله از زمین، زاویه حمله ۳۰ درجه، زاویه فرار ۲۴ درجه و قابلیت غوطه‌ وری بسیار خوب ۸۰۰ میلی ‌متری در آب، از توانایی‌های آفرود بالایی برخوردار است و به درستی لقب لندکروزر چینی برازنده آن است.

تانک 500

تانک 500

داخل کابین تانک ۵۰۰ نیز مانند طراحی ظاهری آن با ویژگی ‌های لوکس و چشم نوازی همراه است. در پنل میانی داشبورد یک صفحه نمایشگر بزرگ ۱۴.۶ اینچی جانمایی شده است و یک کلاستر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی نیز در پشت فرمان آن‌ را همراهی می‌ کند. ترکیب رنگ کابین نیز از دیگر نقاط قوت و صدالبته لوکس این خودرو محسوب می شود.

تانک 500

تانک ۵۰۰ به پیشرانه ۳ لیتر توربوشارژ V6 مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۳۴۹ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر را دارد. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ها منتقل می شود و در سیستم انتقال قدرت این خودرو قفل دیفرانسیل جلو، وسط و عقب را داریم تا پیمایش مسیرهای سخت با تانک ۵۰۰ آسان باشد.

این خودرو با 5,070 میلی‌متر طول، 1,934 میلی‌متر عرض و 1,905 میلی‌متر ارتفاع، از رقیب اصلی خود یعنی تویوتا لندکروزر کمی کشیده‌تر بوده و فاصله محوری آن با 2,850 میلی‌متر، دقیقاً با رقیب ژاپنی یکسان است. تانک 500 مثل دیگر محصولات این برند چینی، روی شاسی نردبانی مستقل ساخته شده و از سیستم تعلیق فنر پیچشی و قفل دیفرانسیل در جلو و عقب برخوردار است. این ماشین همچنین با 224 میلی‌متر فاصله از زمین، زاویه حمله 29.6 درجه، زاویه فرار 24 درجه و قابلیت غوطه‌وری چشمگیر 800 میلی‌متری در آب، از توانایی‌های آفرود بالایی برخوردار است تا بتواند لایق عنوان لندکروزر چینی باشد.

کابین گریت وال تانک 500

همچنین این خودرو از سه ردیف صندلی با ظرفیت حمل ۷ سرنشین بهره می‌برد. خبرها حاکی از آن است که گریت وال قصد دارد نسخه لوکس تانک ۵۰۰ را طی ماه آینده به بازار عرضه کند و به‌زودی نیز جزئیات قیمت‌گذاری این شاسی بلند لوکس چینی اعلام خواهد شد.

پایان/

۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
کد خبر: 16751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      0 0
      قیمتش بین 52 هزار دلار تا 61 هزار دلاره. یعنی در بدترین حالت 1400 تا 1700 میلیون تومان است