اصحاب قوم لوط، عامل شیوع آبله میمون

بررسی‌ها نشان می دهد که مهمترین عامل گسترش آبله میمون مردان همجنس‌باز و دوجنس‌باز و در کل اصحاب قوم لوط هستند.

به گزارش تحریریه، تارنمای روزنامه «هندوستان تایمز» نوشت، آژانس امنیت بهداشتی انگلیس به مردانی که همجنس‌باز و دو جنس‌باز هستند هشدار داده است که  نسبت به انتقال ویروس آبله میمون هوشیار باشند و به جوش‌ها یا ضایعات غیرعادی توجه کنند و در صورت مشاهده چنین موردی بدون تاخیر با پزشک تماس بگیرند.

این هشدار پس از آن منتشر شد که انگلیس نهمین مورد ابتلا به آبله میمون را از روز ششم ماه مه گزارش کرد، UKHSA  تایید کرده است که موارد اخیر از بیماری آبله میمونی به صورت عمده در جوامع همجنس‌باز و دوجنس‌باز مرد، یا مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند، دیده شده است. 

بیماری آبله میمون قبلاً به عنوان یک عفونت مقاربتی توصیف نشده بود اما می تواند از طریق تماس مستقیم در طول رابطه جنسی منتقل شود. همچنین می تواند از طریق تماس نزدیک با فردی که آبله میمون دارد یا تماس با لباس یا کتانی استفاده شده توسط فرد مبتلا به آبله میمون منتقل شود.

سازمان بهداشت عمومی انگلیس اعلام کرده است که ویروس به راحتی بین مردم پخش نمی شود، اما از آنجایی که بیشتر موارد اخیر مربوط به جوامع همجنس‌باز، دوجنسه و MSM رخ داده است به این گروه ها توصیه شده بیشتر مراقب باشند. 

جالب اینجاست که برخی رسانه های غربی به دنبال زدودن از بار اخلاقی این بیماری مدعی هستند و می گویند بیماری آبله میمونی ربطی به رفتارهای جنسی مردان ندارد و در هر فردی رخ می دهد.

این مطلب در حالی از سوی نشریه معتبر «اینسایدر» منتشر شده است که تنها چند خط بعد در همین گزارش تاکید شده است: ابتلا به این بیماری عمدتاً در مردان جوانی دیده شده است که با مردان رابطه جنسی دارند. 

طبق این گزارش در این ماه، بیش از 140 مورد تایید شده و مشکوک در ده ها کشور در سراسر اروپا، آمریکای شمالی و اقیانوسیه شناسایی شده است. اولین مورد در 7 می در انگلیس تشخیص داده شد و تعداد موارد تأیید شده در آن کشور به سرعت اضافه شد. تعداد در دو روز دو برابر شد و از 9 مورد در 18 می به 20 عفونت در 20 می افزایش یافت.

یکی از چیزهای نگران کننده ای که متخصصان بیماری با این شیوع متوجه شده اند این است که همه بیماران ارتباط واضحی با یکدیگر ندارند و همه آنها به کشورهای آفریقایی که این بیماری بومی آن است سفر نکرده اند. 

اما نکته ای که کارشناسان بهداشت عمومی به آن توجه دارند این است که در واقع همه بیماران به جز یکی همگی مرد هستند.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» هم در گزارشی نوشت، در حالی که کشورها سرگرم جشن های تابستانه می شوند آبله میمونی به سرعت وارد کشورها می شود و اکنون با ورود به اسپانیا و ایتالیا تعداد مبتلایان در اروپا به 100 نفر در 10 کشور رسیده است.  

یک منبع بهداشتی به این روزنامه اعلام کرد که در میان 30 نفری که در مادرید مبتلا به این بیماری تشخیص داده شدند، چندین نفر در یک جشن بزرگ شرکت کردند. دو مورد مشکوک هم در مردان در جزایر قناری دیده شد که یکی از آن ها همجنس‌باز است. 

این روزنامه هم برای بی ارتباط دانستن بیماری با رفتار جنسی مردان مدعی شد: گمان نمی‌رود مردان همجنس‌باز بیشتر به این بیماری مبتلا شوند، اما به ‌دلیل بروز موارد شناخته‌ شده در رویدادها و مکان ‌هایی که تعداد زیادی از افراد از سراسر جامعه منحرفان جنسی در آن حضور داشتند احتمالاً این افراد بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

یک پزشک برجسته انگلیسی پیش‌بینی کرده بود که در چند هفته آینده موارد آبله میمون در انگلیس افزایش قابل توجهی داشته باشد، زیرا این کشور 20 مورد از 100 مورد در اروپا را ثبت کرده است.

گفته می شود این بیماری که برای اولین بار در میمون ها یافت شد، می تواند از طریق تماس فیزیکی نزدیک - و همچنین رابطه جنسی - از فردی به فرد دیگر منتقل شود و توسط ویروس آبله میمون ایجاد می شود.

پایان/

۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 19248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ⁦(。◕‿◕。) IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 0
      در اصل از طریق مهاجران آفریقا بی به خاک اروپا انتقال یافته و علت گسترش میکروبها و ویروسها مسافرت و مهاجرت وسوداگری جهت کسب کار و پول است فاصله گذاری اجتماعی بین کشورها باید برقرار شود و ورود بیگانگان مگر در سطح سران کشورها یا تجار بزرگ در حد محدود و محیطی خاص ممنوع شود وگرنه این داستان های بیماری های مسری همچنان ادامه خواهد یافت
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      6 2
      اصحاب لوط که بیشتر از همه جا در امریکای انگلوساکسونی وجود دارند وپمپو کثیف هم با انهاست
    • لارا IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 0
      اصلا عامل شیوع اینجور بیماری ها به خاطر همچین انسان های مضخرفیه انگلیس اگه ۲۰ مورد داره به خاطر این هست که تجارت در آن بسیار گسترش یافته است و به خاطر تجارتشون با همه مردمان در سرتاسر جهان این تعداد نفر به این بیماری ها مبتلا شدند
    • احد پیکان JP ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      1 0
      همجنسبازان بالاخره جایزه گرفتند .