سنگ اندازی صمت بر سر راه واردات ماشین آلات معدنی را نمی پذیریم

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: هرگونه سنگ اندازی در موضوع واردات ماشین آلات سنگین صنعت و معدن از سوی وزارت صمت قابل قبول نیست، ضمن اینکه برای کمک به این موضوع می بایست در مسائل مرتبط با حقوق گمرکی تخفیفاتی قائل شد چرا که واردات ماشین آلات صنعت و معدن نیاز فوری و مبرم کشور به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با تحریریه در خصوص لزوم واردات ماشین آلات و ابزارهای سنگین صنعت و معدن کشور و عدم سنگ اندازی وزارت صمت در این موضوع مهم گفت: وقتی کشور در شرایط حساس اقتصادی به سر می برد و ارز آوری از منابع کشور برای صادرات بسیار حائز اهمیت است قطعا مسوولین و وزارت صمت نباید با سیاست گذاری ها و تدوین قوانین نادرست، مانع پیشرفت کار در بخش صنعت و معدن کشور شوند، بنابراین به دلیل شرایط اقتصادی کشور و نیاز به ارز آوری نباید اجازه دهیم منابع معدنی کشور دستخوش سیاست های غیر اقتصادی شود که بهره وری را کاهش می دهد.

وی در ادامه افزود: برای واردات بخشی از ماشین آلات و ابزارهای سنگین مورد نیاز صنعت و معدن از خارج کشور باید تلاش شود تا صادرات و ارز آوری از این محل و افزایش راندمان کاری در بخش صنایع و معادن کشور بالا برود.

حسینی کیا در این باره تصریح کرد: به هر میزانی که صنایع و معادن کشور نیاز به تامین و واردات ماشین آلات دارند نباید کمترین تعللی به خرج دهیم، چرا که به بهره وری این بخش ها به شدت آسیب می زند.

عضو کمیسیون صنعت و معدن اهمیت واردات ماشین آلات صنعتی را اینگونه تشریح کرد: در کنار تولید ماشین آلات و ادوات و ابزارهای مورد نیاز صنعت و معدن در داخل، واردات به این دلیل حائز اهمیت است ودر این موضوع نباید کمترین سخت گیری صورت بگیرد چرا که تداوم فعالیت در بخش صنعت و معدن منجر به افزایش رقابت در این بخش ها می شود و ظرفیت های صنعت و معدن را بیش از پیش فعال می کند.

وی در خصوص این موضوع خطاب به وزارت صمت گفت: به دلیل اهمیت این موضوع انتظار  می‌رود وزارت صمت بیش از این پیگیر مساله باشد و نگاه مثبتی به واردات ماشین آلات سنگین داشته باشد. انتظار می رود همانگونه که وزارت صمت در بخش واردات خودروهای سواری با مجمع و مجلس رایزنی و همکاری می کند در این موضوع نیز با نگاه مثبت به روال کار بهتر و بهره وری بیشتر در معادن کمک کند.

حسینی کیا در پایان گفت وگو خاطر نشان شد: هرگونه سنگ اندازی در موضوع واردات ماشین آلات سنگین صنعت و معدن از سوی وزارت صمت قابل قبول نیست، ضمن اینکه برای کمک به این موضوع می بایست در مسائل مرتبط با حقوق گمرکی تخفیفاتی قائل شد چرا که واردات ماشین آلات صنعت و معدن نیاز فوری و مبرم کشور به شمار می رود.

پایان/

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 19480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =