صندوق توسعه ملی حامی پروژه‌های پیشران کشور می شود

رئیس صندوق توسعه ملی از ارائه طرح های جدید برای این صندوق خبر داد.

به گزارش تحریریه، رئیس صندوق توسعه ملی گفت: اگر منابع این صندوق به جای بودجه کشور، صرف طرح‌های سودآور و پیشران اقتصادی شود در بازه‌ای ۱۰ ساله، منابع صندوق توسعه ملی افزایش ۴۰۰ درصدی خواهد داشت.

رئیس صندوق توسعه ملی از ارائه یک راهکار جدید برای بهبود وضعیت صندوق خبر داد و گفت: پیشنهاد دادیم در عوض رابطه نفت، بودجه و صندوق، رابطه نفت، صندوق و بودجه شکل گیرد به این معنی که همه درآمدهای نفتی به صندوق سرازیر شود و صندوق با این پول به تولید درآمد و سود بپردازد و در پایان هم بودجه با چنین سودهایی اداره شود. این موضوع از ایده فراتر رفته و در کمیسیون‌های مجمع به تصویب رسیده است.

غضنفری تاکید کرد: با چنین طرح‌هایی که برای صندوق مدنظر داریم قطعا صندوق می‌تواند یکی بزرگترین حامیان پروژه‌های پیشران باشد. صندوق نیز از سرمایه گذاری و سودآوری مگاپروژه ها است. البته اعطای تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط ادامه دار خواهد بود. اگر قرار باشد سالی ۲۵ میلیارد دلار به دولت بدهیم که بودجه کشور را از درآمدهای صندوق اداره کند باید فعالانه بکوشیم که منابع را در جای مناسب و پرسود سرمایه گذاری کنیم و سود حاصله را به دولت دهیم تا امورات کشور هرچه بهتر انجام شود. اگر این نکاتی را که عرض کردم به سرعت تصویب شود در بازه ده ساله عددی نزدیک به هزارمیلیارد دلار در صندوق توسعه ملی ذخیره می‌شود. به نقطه‌ای خواهیم رسید که اگر روزی علاقه مند به فروش نفت نباشیم، صندوق به میزانی پول دارد که با کسب و کارهای ایجاد شده به راحتی قادر به اداره کشور هستیم.

پایان/

۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 20131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =