آشغال سوزی برای فرار از سرما در اوکراین

شرکت بزرگ دولتی نفت و گاز اوکراین قصد دارد سه نیروگاه با سوخت زباله های جامد بسازد.

به گزارش تحریریه، یوری ویترنکو مدیر عامل شرکت نفت و گاز اوکراین، در یک نشست مطبوعاتی گفت: اوکراین ممکن است از سال آینده به جای استفاده از گاز طبیعی از زباله و زیست توده برای گرمایش استفاده کند.

به گفته این مقام مسئول، این شرکت می تواند سه نیروگاه گرمایشی و نیروگاهی ترکیبی در ژیتومیر بسازد که انرژی آنها از زباله های جامد شهری و خرده چوب تامین می شود.

به نقل از خبرگزاری Ukrinform، ویترنکو گفت: " تجربه ژیتومیر نشان می دهد که در بیشتر موارد ممکن است تا فصل گرمایش بعدی، گاز طبیعی در تولید گرمایش به زیست توده، زباله تبدیل شود."

ویترنکو توضیح داد که یک نیروگاه تولید همزمان برق و گرمایش که با این نوع سوخت کار می کند در حال حاضر در ژیتومیر در حال ساخت است.

به گفته این مقام مسئول، اکنون راه اندازی چنین پروژه هایی برای نفت و گاز سود بیشتری نسبت به خرید گاز دارد.

بر اساس گزارش راشاتودی، وی ادامه داد: ما در حال جذب سرمایه از شرکای بین المللی برای این پروژه هستیم. چنین پروژه هایی از نظر فنی و اقتصادی امکان پذیر هستند و به پایداری کل بخش انرژی در آینده کمک می کنند.

تحلیلگران می گویند بعید است که برنامه های ترسیم شده توسط ویترنکو موفق باشند.

ماکسیم بلیاوسکی، سخنگوی سابق نفت و گاز اخیرا هشدار داد که تبدیل سیستم برق اوکراین در مقیاس بزرگ به زیست توده غیرواقعی است، زیرا برای تولید تنها 1 میلیون متر مکعب انرژی زیست توده در سال، 100 میلیون دلار سرمایه گذاری لازم است.

در سال 2021، اوکراین در طول فصل گرمایش تقریباً 19.4 میلیارد متر مکعب گاز سوزاند.

ماه گذشته، ویترنکو هشدار داد که اوکراین ممکن است در زمستان آینده با کمبود گاز مواجه شود که می تواند منجر به قطع برق در بخش های بزرگی از کشور شود.

وی به مردم اوکراین توصیه کرد پتو و لباس گرم تهیه کنند و خاطرنشان کرد: فصل گرمایش امسال دیرتر شروع می شود و زودتر به پایان می رسد، در حالی که دمای زمستان در آپارتمان ها بین 17 تا 18 درجه سانتی گراد، چهار درجه کمتر از دمای استاندارد تعیین می شود.

منبع: برنا

پایان/

۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 22025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =