طلا به اوج رسید

قیمت طلا روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار به بالاترین حد خود در بیش از هشت ماه گذشته رسید و بالاتر از سطح ۱۹۰۰ دلار در هر اونس باقی ماند زیرا کاهش تورم در ایالات‌متحده امیدها را برای افزایش آهسته‌تر نرخ بهره فدرال رزرو افزایش داد.

به گزارش تحریریه، بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار به ۱۹۲۰ دلار و ۶۰ سنت رسید که این قیمت بالاترین میزان از پایان آوریل ۲۰۲۲ بود. قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز به ۱۹۲۱ دلار و ۶۰ سنت رسید. این فلز تا کنون در این هفته ۲.۹ درصد افزایش یافته است. داده های روز پنجشنبه نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده ایالات‌متحده برای اولین‌بار در بیش از دو تا ۲.۵ سال در دسامبر کاهش یافت.

سیاست گذاران فدرال رزرو به دنبال این داده‌ها، از ادامه روند کاهشی تورم در دسامبر ابراز آرامش کردند که راه را برای کاهش احتمالی افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در نشست بعدی سیاست خود در فوریه هموار کرد. نرخ بهره پایین‌تر برای شمش سودمند است و هزینه فرصت نگهداری دارایی غیر بازده را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، خرید در چین پرمصرف معمولاً قبل از تعطیلات سال نو که از ۲۱ ژانویه آغاز می‌شود، افزایش می‌یابد. دلار آمریکا بدترین هفته خود را در بیش از یک ماه گذشته پیش می‌برد و باعث شد طلا برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر شود.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند نیز پیش از تعطیلی بازار، بهای هر اونس نقره با جهش ۲.۱ درصدی به ۲۴.۲۸ دلار رسید که بالاترین رشد هفتگی خود از هفته ۲۳ دسامبر را طی کرد. پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۰۶۵دلار و ۶۲ سنت رسید و پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۷۸۸ دلار و ۸۵ سنت رسید و پیش‌تر به ۱۷۲۷ دلار سقوط کرد و هر دو فلز در مسیر کاهش هفتگی قرار گرفتند.

منبع: کالاخبر

پایان/

۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 23761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =