مقام ارشد امنیتی جمهوری باکو را تحقیر کرد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سیاست‌های جمهوری اسلامی مبنی بر عدم تغییر ژئوپلتیک منطقه قفقاز، گفت: نکته اتکای آذربایجان برای تأمین امنیت خود باید همسایگان باشند نه رژیم جعلی کودک کش صهیونیستی.

به گزارش تحریریه، ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به لفاظی‌های اخیر نمایندگان پارلمان جمهوری آذربایجان علیه ایران و تهدید خواندن کشورمان در منطقه قفقاز، گفت: کسی که قدش کوتاه است نمی تواند ادعای آبشار زنی کند از این رو آذربایجان باید به اندازه خود حرف بزند و ادعاهایی به اندازه قابلیت ها و ظرفیت های خود داشته باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری آذربایجان خود را ضعیف می داند از این رو برای رفع تهدیداتی که در ذهن خود متصور هستند به رژیم صهیونیستی متوسل شده اند، اظهار داشت: آنها رژیم صهیونیستی را برای اتکا انتخاب کرده اند در حالی که قطعا غیرقابل اطمینان هستند.

وی افزود: تکیه آذربایجانی ها بر نظامی جعلی است که در گذشته به موش کثیف و امروز به نظام جعلی کودک کش معروف است، لذا این اقدام بسیار بی‌خردانه بوده و ظاهرا دولتمردان این کشور قصد کرده اند منافع ملی خود را تقدیم اسرائیلی ها کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اقدام آذربایجان در حالی است که کشورهای همسایه هستند که باید مأمن و نقطه اتکا برای تأمین امنیت باشند و برای ابد برای هم می مانند، خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی در حوزه قفقاز عدم تغییر ژئوپلتیک منطقه است و به هیچ وجه تغییرات این منطقه را بر نمی تابیم و با همه قدرت و ظرفیت مانع هر اقدامی می شویم که این حوزه را تهدید کند.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان پارلمان جمهوری آذربایجان در نامه‌ای به نمایندگان کنست لفاظی هایی را علیه روابط تهران-باکو و نقش ایران در منطقه مطرح کرده و مدعی شدند ایران تهدیدی علیه این کشور است.

پایان/

۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 23831

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 17
    • نظرات در صف انتشار: 2
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عباس IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      11 29
      تعین حدودمرزبین ازربایجان وعرمنستان به خودشان مر بوط میشودوهیچ کشورسومی نبایددخالت کند
      • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
        19 3
        مسائل داخلی ایران ونظرهای ایرانی ها هم امور داخلی کشورمااست وبه خودفروخته هاوتجزیه طلبهای مریض ربطی ندارد.
      • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
        15 3
        مسخره بازی جدیدپان ترک ها:کلمه آذربایجان را آزربایجان مینویسندوبه خیال مسخره شان با تغییر ذ به ز معنای کاملاایرانی این کلمه راتغییرمیدهند.یعنی توکل دنیابی سوادتروبی منطق تروعقب مانده ترازاین موجودات نبوده ونخواهدبود.
      • رضا IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
        13 1
        اگر همسایه شما در خانه خودش اتش روشن بیندازد و دودش به خانه شما بیاید و به ان اعتراض کنی او هم بگوید خانه خودم است و به هیچ کسی ربطی ندارد ان موقع چه تصوری می کنی استان سیونیک ارمنستان متعلق به خاک ارمنستان است و اگر به دست حکومت باکو بیفتد به ایران اجازه اتصال به ارمنستان ، گرجستان و روسیه را نمی دهد و قطع شدن این راه باعث از بین رفتن صادرات کالا از ایران و کاهش درامدها و فقر و بدبختی بیشتر مردم ایران می شود همچنین انتقال لوله گاز از این منطقه منافع صادرات گاز ایران را قطع می کند همچنین استقرار تروریستها و رژیم صهیونیستی توطئه تهدید امنیتی بر علیه ایران در اینده است
    • خ.خ.ا IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
      10 14
      این ادبیات نماینده مجلس فکر می کنی برای جذب یک کشور موثر است یا دفع آن؟ انگیزه اش هرچه باشد نه برای مرام و شان اسلامیت و نه دموکراسی مناسب نیست.آنوقت انتظار داریم ا این لحن تهدید آمیز برایمان حلوا پخش کنند.البته این نگاه تحقیر آمیز به ملت و کشور آذربایجان ناشی از ریشه های روانشناسی در میان رسوبات توهمات پهلوی است که بنام جمهوری اسلامی مطرح می شود .با تاسف ..والله اعلم
      • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
        18 5
        پان ترک های تهوع آور.
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
      9 24
      عجب تحقیری خخخخخخخخخخ اینکه خود تحقیری بود تحریریه خانوادگی خرین
    • ساسي IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
      4 10
      نوشته هايتان بوي جهل و حقارت ميدهند. البته بيشتر بوي مدرك سهميه اي ميده.
      • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
        17 7
        جهل و حقارت و عقب ماندگی وبی ادبی و کینه ورزی وبی منطقی وبی سوادی ونژادپرستی وبی هویتی ازجمله خصوصیات بارزپانترکهاست.
    • م IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      8 14
      خدایا آذربایجان شیعه را از شر حسودان نامسلمان و شر کینه ورزان محفوظ نگه دار. آمین یا رب العالمین
      • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
        20 3
        خدایاایران و ملت ایران راازشرمیهن فروشان بی شرم ونژادپرست نجات بده.
    • امین IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      3 22
      پرچم آذربایجان جنوبی بر پا شده و تا حصول استقلال نهایی از ایران نفرین شده ادامه خواهد یافت
      • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
        25 3
        نهایت جایی که این پارچه بی محتواوبی معنی برپا شده در اتاق خواب و تخیلات خنده داروصفحات مجازی یکسری عقب مانده مریض بنام پان تورچ است.قبل ازتو،تعدادی مریض شبیه خودت بااین توهمات آمدندورفتندبه ...اما ایران عزیز پابرجاست.
      • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
        9 3
        پان تورک مریضی؟دکتررفتی؟چی میزنی؟
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      14 3
      ایران بایدایناستان شمالی خودش را پس بگیرد به همه فاشیست بازیهاوگستاخی های اندک موجودات مریض ومتوهم پان تورک خاتمه دهد.
    • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      29 3
      کثیف ترین خلایق تجزیه طلبهای پست فطرت اند.
    • مجتبی IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      152 1
      فقط برام جالب اینجاست ،که این پانترک های عزیز ،شرایط زندگی مردم مظلوم رژیم باکو را ندیده اند ؟ که آرزوی جدا شدن از وطن را دارند ،می‌دانند نصف مردم خارج از کشور کارگری می‌کنند، و پولش را برای خانواده می‌فرستند تا زنده بمانند ،می‌دانند مافیای باکو چطور مردم را زجر میدن و دار و ندار آنها را گرفتن ،به چهار تا ساختمان تو باکو نگاه نکنید ،برید ببینید ،مردم آنجا چطور توی فلاکت و بدبختی زندگی می‌کنند و ساواک الهام چطور مخالفت را توی نطفه خفه می‌کند، از اوضاع آذربایجان دل آدم کباب میشه ،اگر کمک های ایران نباشد که مردم توان زنده بودن هم ندارند ،پانترک بیا با مدرک و دلیل با هم صحبت کنیم ،نه با فحاشی که البته استاد این کار هستید ،هر کدام مایل بودید بفرمایید