تاثیر خودروهای برقی بر کاهش تقاضا برای نفت

«آژانس بین المللی انرژی» اعلام کرد گسترش استفاده از خودروهای برقی باعث می شود تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۵ میلیون بشکه در روز از تقاضای جهانی برای نفت کاسته شود.

به گزارش تحریریه، «آژانس بین المللی انرژی» در گزارش اخیر خود با عنوان «چشم انداز جهانی خودروهای برقی ۲۰۲۳» مدعی شد که در سطح جهانی، افزایش اقبال به سوی خودروهای برقی باعث می شود که تا سال ۲۰۲۵ هر روز ۱.۸ میلیون بشکه و تا پایان این دهه هر روز ۵ میلیون بشکه از معاملات و نیاز به نفت در جهان کم شود.

خودروهای برقی موجب جابجایی انرژی معادل مصرف ۱.۸ میلیون بشکه نفت در روز در سال ۲۰۲۵ به سمت برق شوند. به عبارت دیگر افزایش تعداد و بکارگیری خودروهای برقی مصرف نفت را کاهش خواهد داد.

به گفته آژانس بین المللی انرژی، ناوگان برقی که برای سال ۲۰۳۰ پیش بینی شده است در سطح جهانی بیش از ۵ میلیون بشکه در روز در مصرف گازوئیل و بنزین صرفه جویی می کند.

تاثیر خودروهای برقی بر کاهش تقاضا برای نفت

در گردهمایی آژانس فوق در پاریس که با حضور ۳۱ کشور عمدتا صنعتی و بیشتر اعضای اتحادیه اروپا (EU) تشکیل شد اعلام گردید حمل و نقل جاده ای بیش از ۴۰ درصد تقاضای جهانی نفت را تشکیل می دهدو خودروهای الکتریکی می توانند تحول بزرگی در صنعت خودرو و میزان مصرف انرژی ایجاد کنند.

براساس همین برآوردها SUVهای الکتریکی در سال ۲۰۲۲، به جایگزین شدن مصرف بیش از ۱۵۰۰۰۰ بشکه سوخت فسیلی در روز کمک کردند و از انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با مصرف نفت که از طریق سوزاندن سوخت در موتورهای احتراقی ایجاد می شد، جلوگیری نمودند.

تاثیر خودروهای برقی بر کاهش تقاضا برای نفت

اگرچه شاسی‌بلندهای برقی تقریباً ۳۵ درصد از تمام خودروهای سبک سواری الکتریکی (PLDV) را در سال ۲۰۲۲ تشکیل می‌دادند، اما سهم آنها در جایگزینی نفت حتی بیشتر بود و به حدود ۴۰ درصد رسید زیرا شاسی‌بلندها بیشتر از خودروهای کوچک‌تر مورد استفاده قرار می گیرند.

وسایل نقلیه کوچکتر معمولاً به انرژی کمتری برای کار و مواد کمتری برای ساخت نیاز دارند.

پایان/

۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 26115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =