تنزیل سطح زندگی در دوره اوباما باعث ظهور ترامپ شد، سرنوشت عملکرد بایدن ...

تیری میسان معتقد است، نارضایتی های کنونی بین المللی مانند دوره اوباما، محصول ۷۵ سال حاکمیت آنگلوساکسون ها بر امور جهان و تمرکز بیش از حد آنها بر سرمایه داری جهانی‌شده است.

به گزارش تحریریه، «تیری میسان» تحلیلگر فرانسوی و منتقد نظام کاپیتالیسیتی در جهان اعتقاد دارد تنزل شدید استانداردهای زندگی مردم طبقه پایین در ایالات متحده در زمان باراک اوباما باعث انتخاب دونالد ترامپ شد. تسریع در جابجایی شرکت ها و بنگاه ها و جنگ تعرفه ای و تجاری که بین آمریکا و چین به راه افتاد موجب شد تا جنبش جلیقه زردها در فرانسه شد. این شورش مردمی در هفته های نخست با تقاضای همه پرسی شهروندان (RIC)  دنبال می شد. این همان موضوعی بود که در سال ۱۹۸۱ نامزدی یک طنز پرداز برای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را نیز به همراه داشت. علاوه بر این در سال ۲۰۰۷ نیز اعتراض هایی مشابه از سوی مردم ایتالیا با عنوان «آن ها دمار ما را در می آورند» صورت گرفته بود که مردم خشم شدیدخود را به گونه ای طنزآمیز نشان می دادند.

باید همه این موضوع را در اروپا درک کنند که رد سلطه نظامی آمریکا بر اروپا مقدم بر جهانی سازی اقتصاد است زیرا همین مورد دوم است که باعث شورش و انقلاب مردم می شود. باید میان خواسته های میهن پرستانه جلیقه زردها که پرچم کشورشان را حمل می کنند تفاوت قائل شد و به آن جدای از اعتراض  نگریست زیرا برخی از طرفداران دیدگاه تروتسکی در نهایت توانستند کنترل جنبش آن ها را بر عهده بگیرند و با حمله به نمادهای ملی فرانسه و ایجاد تخریب در طاق پیروزی و دیگر مکان های مهم باعث انحراف و ربودن خواسته های عامه مردم شدند.

به طور خلاصه باید گفت شورش های کنونی در اروپا محصول ۷۵ سال حاکمیت آنگلو ساکسون ها بر اعضای اتحادیه اروپایی و تمرکز بیش از حد بر سرمایه جهانی شده می باشد. دو عامل فوق همچون بمب ساعتی هستند که اگر خنثی نشوند باعث انفجاری می گردد که به همه آسیب می رساند. اگرچه این شورش ها به آگاهی کامل مردم از ریشه مشکلات منجر شده است اما هنوز به اندازه کافی به بلوغ نرسیده است.

آن ها بدون هیچ تلاشی برای حل مشکلات، امیدوارند بدون پذیرش هیچ مسئولیتی هر چه بیشتر از امتیازات خود بهره ببرند. برای این منظور آن ها هیچ گزینه ای جز حرکت به سوی جنگ یا سرنگونی بر اثر خشونتی شدید پیش روی خود ندارند.

پایان/

۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =