کسری حساب جاری چین برای نخستین بار، پنهان سازی آمار پس از 24 سال

چین برای اولین بار آمارهای حساب سرمایه خود را سانسور کرد و این کشور برخلاف ژاپن و اروپا دچار کسری در حساب سرمایه شده است.

تهران - تحریریه - چین برای اولین بار آمارهای حساب سرمایه خود را سانسور کرد و این کشور برخلاف ژاپن و اروپا دچار کسری در حساب سرمایه شده است.

به گزارش تحریریه، یک - آمریکا با کرونا چگونه اداره میشود؟ دو- آمریکا طی سه ماه گذشته ١٠٩ میلیارد دلار کسری حساب جاری داشته است به زبان ساده طی سه ماه آمریکا ١٠٩ میلیارد دلار بیش از جیب اش خرج کرده است. سه - چه کشورهایی به آمریکا قرض داده اند؟ چهار- طی سه ماه گذشته منطقه یورو ٩٠ میلیارد دلار و ژاپن ۵٢ میلیارد دلار مازاد حساب جاری داشته اند منطقه یورو و ژاپن بر روی هم ١۴٢ میلیارد دلار به جهان قرض داده اند. پنج - پدیده بسیار عجیب کسری حساب جاری چین است، چین همیشه مازاد حساب جاری داشت به زبان ساده و قابل فهم برای همه، چین به جهان قرض می داد برای دوره ای طولانی آمریکایی ها با استقراض از چین زندگی کردند در سه ماه گذشته چین ٢٩ میلیارد دلار از جهان استقراض کرده است کشوری که جهان را اداره می کرد و کسری جهان را پوشش می داد در سه ماه گذشته کارش به استقراض کشیده است. شش - بر روی هم چین، انگلیس و آمریکا در سه ماه گذشته ١۴۵ میلیارد دلار از جهان قرض گرفته اند و منطقه یورو و ژاپن ١۴٢ میلیارد دلار به جهان قرض داده اند. هفت - این آمار سه ماهه اول سال جدید میلادی است و آمار ماه های بعد هنوز منتشر نشده است، آخرین آماری که در دنیا منتشر شده همین آمار است، البته چین با تاخیر دو ماهه آمار خود را منتشر کرد که از سال ١٩٩۶ تا کنون این سطح از تاخیر، سابقه نداشته است. هشت - مطالب فوق به این معناست است که فعلا منطقه یورو و ژاپن دارند جور آمریکا و چین را می کشند. پایان/
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 6792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =