جوابیه شرکت آبزی اکسیر کوثر به خبر تحریریه و توضیحات تکمیلی

شرکت آبزی اکسیر کوثر جوابیه به خبر موسسه مطالعاتی تحریریه ارسال کرده است که همراه با توضیحات تکمیلی عینا تقدیم خوانندگان می شود.

تهران - تحریریه - شرکت آبزی اکسیر کوثر جوابیه به خبر موسسه مطالعاتی تحریریه ارسال کرده است که همراه با توضیحات تکمیلی عینا تقدیم خوانندگان می شود.

به گزارش تحریریه، در 25 شهریور 1399 موسسه مطالعاتی تحریریه گزارشی درباره زیان 7.5 میلیارد تومانی شرکت آبزی اکسیر کوثر در شش ماهه نخست سال مالی جاری منتشر کرد. در آن گزارش صرفا به زیان شش ماهه این شرکت که تاکنون صدها میلیارد تومان در آن سرمایه گذاری شده است اشاره شد و به مطالب دیگری مانند کشته شدن 7 نفر از کارگران زحمتکش این شرکت ازجمله 2 تبعه خارجی؛ تبعه هندی؛ در جریان غرق شدن کشتی در دریای مازندران و فعالیت در استخرهای دیگر، در دوران مدیریت میثم صالحی مدیرعامل سابق شرکت اشاره ای نشد که عملا طراح اصلی شرکت آبزی اکسیر کوثر به شمار می رود. کشته شدن 2 تبعه هندی مشکلات زیادی با سفارت هند ایجاد کرد و کشتی غرق شده که باید با هزینه سازمان اقتصادی کوثر از دریا خارج شود هم همچنان داستان ادامه دار مدیریت حاکم بر این شرکت است. ضمن اینکه گم شدن قفس های پرورش ماهی در پروژه پرورش ماهی در قفس هم مسائل دیگری است که باید بررسی شود. عمار صالحی مدیرعامل کنونی شرکت آبزی اکسیر کوثر جوابیه ای به خبر تحریریه ارسال کرده است که بنا بر قانون مطبوعات و تعهد تحریریه نسبت به گردش آزاد اطلاعات و به رسمت شناختن حق پاسخگویی، عینا تقدیم خوانندگان تحریریه می کند. متن کامل جوابیه شرکت آبزی اکسیر کوثر: سردبیر محترم مجله خبری و موسسه مطالعاتی تحریریه با سلام و احترام متاسفانه با خبر شدیم که آن رسانه محترم در تاریخ 25/06/1399 اخباری را در رابطه با فعالیت این شرکت در صفحات مجازی خود انعکاس داده که علی‌رغم نام آن موسسه، ظاهراً مطالعات کارشناسانه‌ای در تهیه و انتشار این اخبار نداشته و یا اینکه اطلاعات ناصحیحی بدست آن مرکز رسیده است. پیرو اخبار منتشر شده در تاریخ مذکور به آگاهی می‌رساند که با یک بررسی ساده مبرهن است که شرکت آبزی اکسیر کوثر پس از شروع فعالیت خود در سال 1392 در سالهای 93، 94 و 95 با اشتغال 130 نفر مستقیم از ایثارگران معزز و فرزندان آنان و 200 نفر بصورت غیرمستقیم (در استان های محروم) دارای سود عملیاتی و تراز مثبت بوده است و در این دوران عضوی از حلقه تامین نهاده اصلی صنعت آبزی نیز بوده است لیکن پس از آن در دوره‌‌ای متضرر و متحمل زیان گردید که در سال 97 با تغییر تیم مدیریتی شرکت و تعیین راهبرد و استراتژی بلندمدت توسط هیات مدیره جدید، شرکت در شش ماهه اول سال1398 با تراز مثبت مواجه و نهایتا در پایان سال مالی 1398 عملکردی مثبت از خود بر جای گذاشت. در ادامه، روند روبه رشد شرکت متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و افت شدید قیمت ماهی بدلیل واردات بی رویه تخم چشم زده ماهی قزل آلا توسط ارگان های ذیربط و همچنین بروز بیماری کوید 19 و تاثیر آن بر فروش، زیانی 75میلیاردریالی بر شرکت تحمیل شد که این مهم در پایان سال مالی مرتفع خواهد شد و در این رابطه با برنامه ریزی های انجام گرفته و تخصیص یکی از بزرگترین مزارع کشور جهت تولید تخم چشم زده و همچنین افزایش تولید ماهی خاویاری و استحصال خاویار و از طرفی تولید انبوه کنسرو ماهی قزل آلا و کاهش هزینه های شرکت از طریق تولید غذای ماهی مورد نیاز بصورت مشارکتی و کارمزدی، برآورد میشود که در پایان سال مالی 99 علاوه بر جبران زیان شش ماهه سودی بالای 50 میلیاردریال حاصل فعالیت شرکت باشد. لذا لازم است آن رسانه محترم با بررسی اسناد و نگاهی کارشناسانه به ظرفیت های قابل دسترس شرکت ها در گذشته و زمان حال نسبت به انتشار خبر مربوطه اقدام نماید.  در خاتمه این مدیریت از تلاش های آن رسانه محترم کمال تقدیر و تشکر را بعمل می‌آورد. پایان/ 
۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
کد خبر: 7659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =