علت بیمار شدن بعد از مصرف مرغ مجلسی چیست؟

به اعتقاد کارشناسان تغذیه مصرف مرغ های درشت به شدت برای سلامتی انسان مضر است.

به گزارش تحریریه، یکی از مهمترین فاکتورهای رشد مرغ های ماشینی آنتی بیوتیک ها هستند. آنچه باعث می شود مرغ از وزن حدود 1.5 کیلو به وزن 2 تا 2.5 کیلو برسد در واقع اضافه شدن انواع آنتی بیوتیک ها به جیره غذایی مرغ ماشینی است. آنتی بیوتیک ها موجب می شوند اشتهای مرغ به غذا زیاد شده و مرغ با ولع بیشتری غذا بخورد. و این باعث می شود مرغ در حدود 42 روز به وزن 2 تا 2.5 کیلو برسد.

اما به اعتقاد کارشناسان مصرف مرغ 2.5 کیلویی یا همان مرغ مجلسی که حاوی انواع آنتی بیوتیک است، بشدت برای سلامتی انسان مضر می باشد. انواع واکنش های آلرژیک، تب، اسهال، گرفتگی ماهیچه های شکمی و اثرات مخرب بر دستگاه گوارش تنها بخشی از عوارض مصرف مرغ هایی است که آنتی بیوتیک مصرف کرده اند.

با آنکه آب پز و یا سرخ کردن کامل مرغ می تواند موجب کاهش نسبی آنتی بیوتیک شود ولی براساس تحقیقات به عمل آمده هیچکدام از روشهای طبخ نمی تواند به طور کامل آنتی بیوتیک ها را نابود، و موجب شود مصرف آن در بدن انسان اثر سوء نداشته باشد.

در حقیقت ما با مصرف این دست از مرغ ها، ناخواسته انواع آنتی بیوتیک ها همچون: پنی­‌سیلین، نئومایسین، اریترومایسین، کلرتتراسایکلین، اکسی‌تتراسایکلین، استرپتومایسین، کلرامفنیکل و فلوروکوئینولون را وارد بدن کرده و خودمان با دست خودمان موجبات بیمار شدنمان را فراهم می کنیم.

این در حالی است که بسیاری از کشورهای دنیا مانند آلمان و دانمارک و سوئد مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها را به‌عنوان افزودنی و محرک رشد در خوراک طیور کاملاً یا تا حدود زیادی ممنوع کرده‌اند.

پایان/

۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 7973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =