چرا استفاده از "واکسن‌ها وارداتی" خطرناک است؟

۱۰۰ سال پیش در کشور آمریکا شرکت‌های دارویی واکسن‌های آلوده به وبا را توزیع کردند و بسیاری از افراد به این بیماری مبتلا شدند!

به گزارش تحریریه، دکتر رضا منتظر در پاسخ به این سؤال که آیا اطباء طب‌سنتی با واکسینه شدن مردم مخالف هستند، اظهار کرد: واکسیناسیون یک پدیده علمی است و نخستین بار در طول تاریخ، مسلمانان از این شیوه بر علیه بیماری‌هایی نظیر آبله استفاده کرده‌اند و به وسیله واکسیناسیون ایمن شده‌اند بنابراین کسی با این پدیده علمی مخالف نیست و اگر مخالفتی هست به "واردات واکسن" مربوط می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه تنها اطباء سنتی نیستند که با واردات واکسن مخالف‌اند و هر فردی که معیارهای عقلی بر وجودش حاکم باشد، باید با این امر مخالفت کند، ادامه داد: اگر واکسنی تولید داخل باشد البته نه به این شکل که مواد اولیه‌اش از خارج کشور تامین و تنها در ایران بسته‌بندی شود و صفر تا صد مراحل ساختش در کشور انجام شده‌ باشد، ما آن واکسن را تایید می‌کنیم.

این متخصص طب‌سنتی اظهار کرد: اینکه انسان نباید از دست دشمنان خود آن هم دشمنانی که در مسائل پزشکی سابقه دشمنی خود را با ملت ما نشان داده‌اند، غذا و دارو دریافت کنند، یک اصل کاملا عقلانی و منطقی است و هر فرد عاقلی آن را می‌پذیرد.

وی یادآور شد: اگر مقداری به عقب برگردیم در دهه ۶۰ و دوران جنگ تحمیلی، شرکت "مریو" کشور فرانسه خون‌های آلوده را به ایران وارد کرد و موجب شد تا بیماران تالاسمی و هموفیلی که نیاز به فاکتورهای انعقادی داشتند این خون‌ها را دریافت کنند و به ایدز و هپاتبت مبتلا شوند! تعدادی زیادی از آن‌ها از دنیا رفتند و یکسری هم نتوانستند ازدواج کنند و پرونده‌های قضایی بسیاری درباره این موضوع تشکیل شد و وزارت بهداشت ایران در آن زمان به دنبال گرفتن غرامت از کشور فرانسه نرفت و در حالی که بسیاری از کشورها غرامت دریافت کردند ما کاملا منفعلانه برخورد کردیم.

این متخصص طب‌ سنتی افزود: در حالی که سابقه دشمن در ورود یکسری محصولات پزشکی در کشور این چنین است، با چه تضمینی می‌توانیم غذا و دارو به کشور وارد کنیم آن هم در حالی که در برخی بیماری‌های خاص نظیر بیماری پروانه‌ای از دریافت دارو محروم هستیم و سایر کشور با ما دارو نمی‌دهند، در حال حاضر چه اتفاقی افتاده که واکسن در اختیار ما قرار می‌دهند؟!

منتظر توضیح داد: ۱۰۰ سال پیش در کشور آمریکا شرکت‌های دارویی واکسن‌های آلوده به وبا را توزیع کردند و بسیاری از افراد به این بیماری مبتلا شدند! با این سابقه تاریخی کدام انسان عاقلی می‌پذیرد که ما از خارج کشور واردات واکسن انجام دهیم؟!  ما نمی‌توانیم به واکسنشان اعتماد کنیم و سلامت مردم را بازیچه منافع یکسری از کمپانی‌های دارویی خارجی  قرار دهیم؛ دلیل مخالفت ما این است و این مخالفت تنها مربوط به اطباء سنتی نیست.

وی ضمن تاکید بر اینکه در مقابل کرونا دستمان خالی نیست که مجبور به استفاده از واکسن خارجی باشیم، بیان کرد: در طب‌ سنتی یک پروتکل درمانی هم در بحث پیشگیری از کرونا و هم در درمان آن داریم و از ابتدای فرایند این بیماری افرادی که در این خصوص آموزش دیده و این اقدامات را انجام داده‌اند، به کرونا مبتلا نشده و اگر هم دچار این بیماری شده‌اند، نوع خفیف این بیماری را گرفته و به صورت سرپایی طی ۲ تا ۳ روز درمان شده‌اند.

وی متذکر شد: در صورتی استفاده از واکسن خارجی ضروری است که ۳ شرط وجود داشته‌باشد؛ یک اینکه خودمان امکان دسترسی به واکسن را نداشته‌ باشیم در حالی که دانشمندان ما در حال ساخت این واکسن هستند، ممکن است تولید آن یک مقدار طول بکشد اما شیوه‌های پیشگیری و درمان ما جوابگوست و شاهد آثار راه‌های درمانی به کار گرفته شده، هستیم؛ دوم اینکه روش‌های درمانی پاسخگو نباشند که جوابگو هستند و سوم اینکه واکسن مطمئن باشد که نیست بنابراین به این دلیل که این ۳ شرایط محقق نشده نباید واردات انجام شود و باید به داشته‌های خودمان بسنده کنیم.

پایان/

۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
کد خبر: 8001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =