بنزین در ایران گرانتر از بازارهای جهانی است!

گرانتر بودن قیمت فولاد در ایران در مقایسه با بازارهای جهانی مانند این است که بنزین در ایران از بازارهای بین المللی گرانتر باشد.

به گزارش تحریریه، معضل قیمتگذاری فولاد به دلیل عدم توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت به راهکارهای آزموده شده همچنان ادامه یافته و ضعف مدیریتی کشور در حل یک مساله عادی را عیان ساخته است.

برای چندمین بار؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت به تکرار راههای بی منطق مشغول بوده و در جدیدترین اقدام، برخی از اعضای انجمن نورد کاران فولادی ایران به دعوت معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت به دفتر علیرضا رزم حسینی وزیر صمت رفتند تا پیشنهادات اعضا در خصوص شیوه نامه فولاد و مشکلات نورد کاران را منعکس کنند.

پرسیدن راهکار حل مشکل از بخشی که خود قسمتی از مشکل را ایجاد کرده است و عدم توجه به توصیه کارشناسان باعث تداوم مشکل خواهد شد.

مدتها است که کارشناسان تاکید می کنند، آزادسازی واردات فولاد باعث می شود تا تولیدکنندگان داخی نتوانند به حرکت عجیب قیمتگذاری فولاد در بورس کالا؛ بیش از بازارهای جهانی در شرایطی که ایران دارای سنگ آهن، انرژی نزدیک به رایگان و نیروی انسانی با دستمزد 15 درصد در قیاس با رقبای جهانی است، دست بزنند.

با آزادسازی واردات فولاد عملا وارداتی اتفاق نیفتاده و وجود امکان واردات؛ و نه خود واردات؛ باعث می شود تا فولادکاران داخلی نتوانند محصولات خود را در داخل بیش از بازارهای جهانی عرضه کنند. گرانتر بودن فولاد در داخل نسبت به بازارهای خارجی مانند این است که قیمت بنزین در ایران گرانتر از قیمت بنزین در بازارهای بین المللی باشد.

پایان/

۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰
کد خبر: 8091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =