درمان "کبد چرب" با مصرف یک نوشیدنی گوارا و رعایت چند پرهیز ساده!

امروزه کبد چرب یکی از بیماریها و عوارضی است که بسیاری از افراد به آن گرفتار هستند و عمده دلیل ابتلا به کبد چرب، سبک زندگی غلط و رژیمهای تغذیه‌ای ناصحیح است؛ در این مطلب به یک راهکار ساده و چند پرهیز ضروری برای درمان کبد چرب پرداخته‌ایم.

به گزارش تحریریه؛ "خاکشیر" یکی از گیاهان مشهور ایرانی است که از زمان‌های بسیار قدیم و در طب سنتی به عنوان یک نوشیدنی با طبع سرد مطرح بوده است که در فصل گرما برای جلوگیری از گرما زدگی از آن استفاده می‌کردند.

اما تنها خاصیت خاکشیر برای رفع عطش نیست و دارای فواید بسیاری مانند کمک به درمان "کبد چرب" و دفع سنگ کلیه، بهبود برخی از اختلال‌های پوستی و درمان اسهال نیز است. خاکشیر علاوه بر پروتئین دارای گلوکز، آهن، پتاسیم، کلسیم، سدیم و منیزیم و... است که هر کدام به طریقی برای بدن مفید هستند. در ادامه به معرفی برخی از فواید خارق العاده این دانه های جادویی می پردازیم.

پاکسازی کبد و کمک به درمان "کبد چرب"

امروزه کبد چرب یکی از بیماریها و عوارضی است که بسیاری از افراد به آن گرفتار هستند و عمده دلیل ابتلا به کبد چرب، سبک زندگی غلط و رژیمهای تغذیه‌ای ناصحیح است؛ مصرف "آب یخ" و خوراکیهایی مانند انواع بسنتی‌ها و مصرف غذاهای غلیظ و لزج مانند ماکارانی و لازنیا، انواع پیتزاها، روغن‌های مایع تراریخته موجود در بازار و ... نقش بسیار زیادی در ابتلای شما به کبد چرب دارند!

اما حالا برای درمان کبد چرب خود باید چه کنیم؟! نگران نباشید!

در گام اول کافیست تغذیه خود را مقداری اصلاح کنید و از مصرف مواد مضری که در بالا به آن اشاره شد از جمله مصرف آب یخ پرهیز کنید؛ اما مصرف یک تا دو قاشق غذاخوری خاکشیر به صورت ناشتا با یک لیوان آب ولرم(آب جوشیده ای که مقداری از حرارات خود را از دست داده باشد) می تواند به شما در درمان کبد چرب بسیار کمک کند.

برطرف کردن لک های صورت

لک صورت یکی از مشکلات پوستی است که از زیبایی چهره کم می‌کند. خاکشیر یکی از درمان‌های طبیعی برای رفع لک‌های پوستی است. به همین منظور ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر پاک کرده را با ترنجبین صاف شده ترکیب کنید.

البته ترنجبین را باید به مدت ۵ ساعت در آب خیس کنید. افرادی که از این ترکیب همراه با آب به عنوان نوشیدنی به صورت روزانه و مستمر به مدت ۳ هفته استفاده کنند بعد از مدتی شاهد روشنی پوست و از بین رفتن کک‌های صورت و پوست خود می‌شوند. گفتنی است که این نوشیدنی برای درمان پسوریازیس نیز بسیار موثر است.

درمانی برای جوش های پوستی

جوش مشکلی رایج در پوست است که به ویژه روی صورت موجب کمبود اعتماد به نفس در برخی افراد می‌شود. برای درمان جوش، کافیست خاکشیر را با برخی از عرق‌های گیاهی طبیعی مخلوط نمائید. ۲ قاشق غذا خوری خاکشیر را با یک استکان عرق شاهتره، عرق کاسنی و عرق به خوبی ترکیب کنید. نوشیدن این ترکیب علاوه بر از بین بردن جوش‌های صورت، در رفع گرفتگی صدا نیز موثر است.

 رفع شوره سر

خاکشیر دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری است؛ بنابراین افرادی که از شوره و خارش سر رنج می‌برند بهتر است روزانه ۲ تا ۳ لیوان نوشیدنی خاک شیر را میل کنند تا با اصلاح مزاج خود، برای همیشه با خارش و شوره موهای خود خداحافظی کنند. در رابطه با ریز مو نیز گفتنی است تغذیه سالم در جلوگیری از ریزش مو تاثیر بسزایی دارد. همچنین خواب منظم در طب سنتی اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا خواب در به وجود آمدن بیماری های پوستی نقش موثری دارد.

انتهای پیام/

۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 8133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =