دخالت جهانگیری باعث درگیری مجلس با رزم حسینی شد!

دخالت اسحاق جهانگیری و دفتر حسن روحانی باعث درگیری مجلس با وزرا به خصوص رزم حسینی وزیر صمت شده است.

به گزارش تحریریه، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از افزایش لجام‌گسیخته قیمت مصالح ساختمانی در چند ماه گذشته، گفت: دلیل اصلی این افزایش قیمت‌ها، نتیجه عدم نظارت و ناکارآمدی دستگاه‌های نظارتی است... به‌طور نمونه افزایش 100درصدی قیمت برخی مصالح ساختمانی به‌ویژه سیمان از درب کارخانه تا بازار مصرف، علی‌رغم تولید مازاد در کشور نشانگر این است که وزارت صمت و راه و شهرسازی بازار مصالح ساختمانی را به حال خود رها کرده‌اند.

دخالت اسحاق جهانگیری و اعضای برجسته ستاد دولت حسن روحانی در امور اجرایی کشور باعث شده است تا انگیزه کار وزرا کاهش یافته و وتوی دستورات وزرا مانند آنچه در ماجرای قیمتگذاری فولاد و ورود رزم حسینی وزیر صمت اتفاق افتاد، باعث گسترش بی عملی در دولت شده است.

اعتراض رضایی کوچی باید به مقام های بالاتر از وزیر باشد، زیرا منافع گروههای در سایه دولت در اقتصاد کشور باعث شده است تا معدود وزرای کاری دولت هم جرات اعمال نظارت نداشته باشند و با اخطار غیررسمی دولت مواجه شوند.

فشار مجلس بر وزرایی مانند رزم حسینی و اسلامی نتیجه ای ندارد و وزرا اختیارات کافی برای ورود به حیطه ذی نفعان خارج از دولت را ندارند و صرفا درگیری مجلس و دولت را افزایش می دهد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند که به نظر نمی رسد تا پایان دولت حسن روحانی انتظار تغییری واقعی در اقتصاد متصور باشد و وضع کلی کشور به همین روال طی خواهد شد.

پایان/

۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 8406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      2 0
      همه بازیگرن..... نقش خود را خوب بازی میکنن..... باید فضا برای گروه بعدی اماده شود و مردم به سمت دیگری سوق داده شوند ..... الان که بایدن اومده دلار تحت تاثیران ... باید قیمتها پایین بیاید دلسوزی و مدیریت دولتمردان نیست .... درحالیکه خود دلار وسکه و کالا با قیمت بالا نگه میدارن چون منبع درامدشان بالابودن قیمت هاست ..... بنابراین ماتصورنمیکنیم که تیم دولت در پی معاش و رضایت مردم است بلکه باعث گرانی لجام گسیختگی خودش هست و عمدی ...توپ در زمین وزیر با این نیرنگ که گرانی ها هم مقصر وزرا ..... این حنا رنگی ندارد ........ مردم فریبی ...... برادر استعمارگر چین و روس سلام ..