مدیر روابط عمومی وزارت اقتصاد به بانک جهانی می رود

قرار است در ماههای پایانی دولت اعتدال، یکی از نزدیکان وزیر کنونی اقتصاد که مدیر روابط عمومی وزارتخانه هم بوده به بانک جهانی اعزام شود.

به گزارش تحریریه، یافته ها و شنیده های ما از محافل نزدیک به وزارت اقتصاد حاکی است که قرار است مدیرکل روابط عمومی این وزارتخانه، بعنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران به بانک جهانی برود. براساس این یافته ها این مدیرکل که از نزدیکان وزیر فعلی اقتصاد است، و به همراه وی از سازمان برنامه به این وزارتخانه آمد و مسئولیت حوزه روابط عمومی را برعهده گرفته بود، از مقام خود کنار رفته، و مدیرکل جدید به جای وی منصوب شده است.

برپایه این اخبار و گزارشات، این انتصاب موجب اعلام نارضایتی در میان کارکنان وزارت اقتصاد شده است و اعتراضاتی را به همراه داشته است. این کارکنان معتقدند که چگونه یک فرد در حوزه روابط عمومی به یک بانک تخصصی بین المللی اعزام می شود که حتی یک روز سابقه کار با بانک جهانی ندارد! در این حال اگرچه معاونین مرتبط در وزارتخانه گزینه های بهتری را به وزیر معرفی کرده بودند، اما این انتخاب غیرکارشناسی، مشخصا توسط وزیر اتخاذ شده است.

این در حالی است که انتصاب چندماه قبل میرشجاعیان در صندوق بین المللی پول موجی از اعتراضات را در بانک مرکزی و وزارت اقتصاد ایجاد کرد. معلوم نیست که دلیل این انتصابات بدون شایستگی حرفه ای و برپایه روابط شخصی در چند ماه پایانی دولت دوازدهم در حال رخ دادن است.

سوابق عملکردی وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در جذب فایناس های خارجی که تا حد صفر رسیده است و هیچ عملکرد مثبتی نداشته اند، بخشی به این انتخابات غیرکارشناسی و یکسویه ربط داشته است.

پایان/

۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 8432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =